Lihaskuntoharjoittelu ensin

Jos treenaa sekä lihas- että kestävyyskuntoa ja haluaa edistää rasvanpolttoa, tehokkainta on tehdä lihaskuntotreeni ensin, pitää tauko ja jatkaa sitten aerobisilla harjoituksilla.

perjantai 17. heinäkuuta 2015 teksti KUNTOPLUS

Tokion yliopiston tutkimuksessa todettiin, että rasvanpolton kannalta on tehokkainta tehdä lihaskuntoharjoitukset ensin, pitää sen jälkeen 20 minuutin tauko ja lopuksi keskittyä aerobiseen harjoitteluun.

Jos kestävyyskuntoa kohottava treeni tehdään ensin, lihaskuntoharjoittelun aikaansaama rasvanpolttoa edistävän kasvuhormonin vaikutus jää vähäisemmäksi.

Suositeltu 20 minuutin tauko antaa keholle hetken aikaa levätä. Tauko ei kuitenkaan saa olla pidempi, ettei lihastreenin aikaansaama kasvuhormonipitoisuus veressä ehdi laskea, sillä juuri kasvuhormonit edistävät rasvan palamista.

Saavuta tavoitteesi vuonna 2020!

Ehkä sinua kiinnostaa...

Mikä sinua auttaa rentoutumaan kiireisen päivän jälkeen?


KUNTO PLUS suosittelee