Pilateskoulu: Sivutaivutus

Osa 2, viikot 4 - 6

tiistai 4. elokuuta 2015

Seuraava harjoitus


Koko Pilateskoulu


Vaikutus: Vahvistaa ja venyttää vinoja vatsalihaksia, selkälihaksia ja lonkkalihaksia sekä kehittää alemman käsivarren hartiakaaren vakautta.

A. Alkuasento: Istuudu sivuittain toisen pakaran päälle. Pidä lantio ja selkäranka luonnollisessa asennossa. Koukista molemmat polvet ja kierrä ylempi polvi ylös niin, että jalkapohja on lattiassa. Alimmainen jalka on koukussa jalkaterä toisen jalan takana. Jännitä lantionpohjan lihaksia, vedä vatsaa sisään ja laske hartiat alas. Vie toinen käsivarsi tueksi vinosti vartalon sivulle ja anna toisen käden levätä suorana polven päällä kämmen ylöspäin.

Hengitä sisään: Ojenna polvet ja nosta lantio irti lattiasta. Taivuta vartaloa sivulle lattialla olevan käsivarren yli.

B. Hengitä ulos: Koukista polvet ja palaa takaisin alkuasentoon.

Tärkeää: Pidä sivutaivutuksessa vartalo mahdollisimman suorana niin, ettet kallistu eteenpäin. Ajattele selkäranka mahdollisimman pitkäksi. Työnnä lonkkaa ylöspäin.

Saavuta tavoitteesi vuonna 2020!

Ehkä sinua kiinnostaa...

Missä ja miten treenaisit mieluiten?


KUNTO PLUS suosittelee