Liikuntastrategia

Vaihtelevasta treenistä on enemmän hyötyä.

keskiviikko 20. heinäkuuta 2016 teksti KUNTO PLUS

Saman lenkin juokseminen viikosta toiseen polttaa runsaasti rasvaa. Treenin tehoa voi kuitenkin lisätä merkittävästi yksinkertaisilla keinoilla. Lisäksi kehokin muokkautuu sopusuhtaisemmaksi. Muita käytännön hyötyjä ovat vammariskin pieneneminen ja motivaation kohentuminen. Parasta kaikessa on kuitenkin se, ettei aikaa välttämättä kulu entistä enempää.

KUNTO PLUS -lehden rasvaa polttava liikuntastrategia perustuu neljään osa-alueeseen, joilla on kullakin oma päämääränsä. Strategian ydin on vaihtelu: vaihtelevat liikunnan lajit ja vaihteleva rasitus.

  1. Kestävyysharjoittelu: 2–3 tuntia viikossa
  2. Lihaskuntoharjoittelu: 2 x 45 minuuttia viikossa
  3. Arkiliikunta: vähintään 30 minuuttia päivässä + kaiken kaikkiaan lisää liikuntaa
  4. Intervalliharjoittelu: 1–2 kertaa viikossa

Saavuta tavoitteesi vuonna 2019!

Ehkä sinua kiinnostaa...

KUNTO PLUS suosittelee