Nainen tekee vatsarutistusta TRX-nauhoilla
© Jakob Helbig

TRX-harjoite: vatsarutistus ja kierto

Tämä harjoite pistää töihin niin vinot, suorat kuin syvätkin vatsalihakset!

torstai 19. toukokuuta 2016 teksti Frida Hallqvist

Näin TRX -vatsarutistus ja kierto tehdään oikein

TRX-nauhojen säätö

  • Pidennä valjaita viemällä keltainen merkki alas.

Harjoite

  • Laskeudu nelinkontin lattialle selkä valjaisiin päin ja sujauta jalkaterät lenkkeihin.
  • Jännitä vatsalihakset tiukaksi ja pidä selkä suorana ja ojentaudut lankuksi liikkeen alkuasentoon.
  • Ojenna nilkat suoriksi ja tue jalat hyvin lenkkeihin. Ojenna myös kädet suoriksi.
  • Hengitä ulos ja tuo polvia kohti toista kättä niin, että pyöristät ja nostat samalla hiukan selkää.
  • Hengitä sisään ja ojentaudu taas lankuksi. Jatka samaa liikettä puolelta toiselle. Yritä tehdä liike niin sulavasti, että voit lisätä hiukan vauhtia tekniikan siitä kärsimättä.
  • Aloittelija voi tehdä harjoitetta 30 sekuntia, kokeneempi konkari minuutin.

Saavuta tavoitteesi vuonna 2018!

Ehkä sinua kiinnostaa...

KUNTO PLUS suosittelee