Nainen tekee lantionnostoa TRX-nauhoilla
© Jakob Helbig

TRX-harjoite: lantion nosto ja jalkojen levitys

Tämä harjoite treenaa pakaroita, reisiä ja pohkeita.

perjantai 20. toukokuuta 2016 teksti Frida Hallqvist

Näin lantion nosto ja jalkojen levitys TRX-nauhoilla tehdään oikein

TRX-nauhojen säätö

  • Käy selinmakuulle ja venytä nauhoja niin, että keltaiset merkit siirtyvät alas asti.

Harjoite

  • Sujauta jalkaterät lenkkeihin ja koukista nilkkoja. Nosta peppu ilmaan ja paina kantapäitä tiukasti kiinni lenkkeihin.
  • Hengitä ulos, levitä jalkoja sivuille ja tuo ne sitten takaisin yhteen. Pidä lantio ilmassa koko harjoitteen ajan.
  • Jännitä koko ajan vatsalihaksia ja pidä selkä suorana. Koukista hiukan polvia, jos selkään tai polviin sattuu liikkeen aikana.
  • Laskeudu ja lepää hetki lattialla.
  • Aloittelijalle riittää 30 sekuntia, kokeneemmille konkareille minuutti. 

Saavuta tavoitteesi vuonna 2018!

Ehkä sinua kiinnostaa...

KUNTO PLUS suosittelee