Läpsi peppu hereille

Monen pakaralihakset ovat kuin horroksessa, koska niitä ei käytetä riittävästi. Tartu (kirjaimellisesti!) asiaan ja virvoita peppu terhakaksi.

perjantai 25. toukokuuta 2018 teksti I FORM

Saattaa tuntua ääliömäiseltä läpsiä ja vaivata peppuaan, mutta se kannattaa. Stimulaatio nimittäin aktivoi takamuksen hermotusta, jolloin vähäisestä käytöstä horteeseen vaipuneet pakaralihakset piristyvät ja terhakoituvat. On yksilöllistä, kumpi toimii paremmin, hieronta vai läimäyttely, joten kannattaa kokeilla, kumpi tehoaa omalla kohdalla. 

Venyttele lantionseudun lihaksia

Jos lantionseudun lihakset ovat kireät, pakaralihaksetkaan eivät toimi parhaalla mahdollisella tavalla. Täältä saat 4 lonkankoukistajia venyttävää harjoitetta. Lonkankoukistajien venyttely valmistaa peppua ottamaan vastaan treeniä.

Läpsi peppua

Läpsi peppua avokämmenellä voimaa säästämättä. Ihossa on runsaasti tuntoaistinsoluja, jotka ovat yhteydessä hermostoon. Pepun läpsiminen aktivoi hermojärjestelmää ja tehostaa lihasten supistumista ja sitä kautta kiinteyttää. 

Vaivaa peppua kuin taikinaa

Lihasten liitoskohdissa on erityisen paljon hermopäätteitä, joten kankkujen, pepun ja selkälihasten rajapintojen puristeleminen, paineleminen ja venyttäminen aktivoi hermoratoja ja tehostaa lihasten supistumista. Vaivaa lihasten liitoskohtia voimakkaasti muttei niin lujaa, että se käy kipeää. Hiero lihasten syrjiä 20–30 sekuntia, niin lihakset aktivoituvat.

Saavuta tavoitteesi vuonna 2018!

Ehkä sinua kiinnostaa...

KUNTO PLUS suosittelee