Tehokkaat harjoitteet pakaroiden vahvistamiseen
Kiinteät pakarat?

Näillä harjoitteilla kiinteytät tehokkaasti peppua.

© iStock

Hyvännäköinen peppu 5 harjoitteella

Suuressa maailmassa 5 tähden pepun voi hankkia plastiikkakirurgin vastaanotolla. Merkittävästi edullisempi ja terveellisempi tapa on tehdä näitä viittä harjoitetta.

maanantai 14. toukokuuta 2018

Oheisten viiden harjoituksen avulla litteämpikin peppu terhakoituu tehokkaasti.

Voit tehostaa treenin vaikutusta vihtomalla, hieromalla ja venyttelemällä pakaralihaksia.

Treeniohjelma

  • Lihakset muokkaantuvat ajan mittaan. Aloita varovasti, niin vältyt ylirasittamasta nivieliä ja jänteitä.
  • Tee ensimmäisen kuukauden ajan oheisia 5 pakaraharjoitusta 2 kertaa viikossa. Lsää seuraavassa kuussa yksi viikkotreenikerta.
  • Huolehdi selästä. Pidä selkä suorana kaikissa seisten tehtävissä jalkakyykyissä. Yläkeho saa olla samassa asennossa kuin ryhdikkäästi seistessä eli hiukan notkolla alaselästä ja niskasta.
  •  Lämmittele. Virittäydy treenikuntoon tekemällä joka harjoituksesta 4–5 toistoa ja siirtymällä sitten seuraavaan liikkeeseen. Lämmittelemällä pääset hyviin tuloksiin paljon nopeammin kuin käymällä suoraan treenien kimppuun täydellä teholla.

Vasta-alkaja

Jos et ole aikoihin tehnyt lihastreeniä, aloita ilman lisäpainoja. Kun treeni alkaa sujua kevyesti, eikä tunnu enää lihaksissa, lisää treenin tehoa käsipainoilla (puolentoista litran vesipullot ajavat saman asian), painotangolla tai painorepulla.

Saavuta tavoitteesi vuonna 2018!

Ehkä sinua kiinnostaa...

KUNTO PLUS suosittelee