Tabata-treeni kestää vain 4 minuuttia!

Kuntoa 4 minuutin tabata-treenillä

Nyt ei kukaan voi sanoa, ettei EHDI treenaamaan! Tämä treeni käy koko kehon läpi vain 4 minuutissa!

torstai 12. syyskuuta 2013 teksti KUNTO PLUS

Tabatalla treenaat koko kehosi jopa vain 4 minuutissa!

Näin se tapahtuu

Ohjelma muodostuu neljästä tabata-intervallista. Yhtä harjoitetta tehdään ensin 20 sekuntia, ja sitten pidetään 10 sekunnin tauko. Tämä toistetaan kahdeksan kertaa. Täyden intervallisarjan jälkeen pidetään minuutin tauko, sitten siirrytään seuraavaan. Lämmittele ensin.

Kehon kuormittaminen äärimmilleen on tärkeää, mutta sitä täytyy silti kuunnella. Jätä harjoite tekemättä, jos se koskee. Esimerkiksi heikkoja polvia täytyy varoa kyykkyjä ja burpee-hyppyjä tehdessä. Käy koko ohjelma läpi kolmesti viikossa, niin kuntosi kasvaa nopeammin kuin uskoisitkaan! Pidä jokaisen treenipäivän jälkeen lepopäivä, niin lihakset ehtivät palautua rankasta rasituksesta.

Burpeet pistävät energiankulutukseen vauhtia ja auttavat karistamaan rasvaa lihasten tieltä – mutta osaatko tehdä burpeen oikein? Tarkasta tekniikka täältä!

Harjoitteisiin pääset sivun lopun linkeistä

Saavuta tavoitteesi vuonna 2019!

Ehkä sinua kiinnostaa...

KUNTO PLUS suosittelee