Intervallitreeni, joka onnistuu 2 x 2 neliön tilassa.

2 x 2 metrin kuntokeskus

Puolen tunnin intervallitreeni 2 x 2 metrin tilassa.

perjantai 23. elokuuta 2013 teksti KUNTO PLUS

Olohuoneeseen ei tarvitse hankkia juoksumattoa eikä kesämökille kannata raahata monenmoisia varusteita, sillä räätälöity intervalliohjelma, kenkäpari ja 2 x 2 metriä lattiatilaa riittävät mainiosti kalorien kuluttamiseen niin kotona kuin lomallakin.

Rankka intervallitreeni on tutkimusten mukaan oikea ratkaisu, kun lyhyessä ajassa halutaan treenata tehokkaasti. Intervallit tiivistävät treeniajan noin puoleen tuntiin, ja kolme treenituokiota viikossa riittää.

Harjoittele näin

Lataa oheinen tiedosto, jossa kuvataan kymmenen harjoitusta, jotka kiihdyttävät sykettä siten, ettei treeni ehdi käydä tylsäksi.

Samaa ohjelmaa ei tarvitse toistaa viikosta toiseen, sillä voit joko käydä läpi kaikki kymmenen harjoitusta tai valikoida niistä muutaman, joita teet yhteensä kymmenen treenikertaa. Ohjelman voi siis koostaa päivittäin itse, jolloin siitä saa tehtyä vaihtelevan.

  • Aloita lämmittelemällä 10 minuuttia kunnolla ja tee sitten kaikki 10 harjoitusta kahteen kertaan.

  • Yhtä harjoitusta tehdään ensin 30 sekuntia, minkä jälkeen pidetään 30 sekunnin tauko ja sitten treenataan toiset 30 sekuntia.

  • Olo on yhteensä 30 minuutin kuntoilun jälkeen taatusti uupunut mutta tyytyväinen, kun koko keho on käyty läpi.

Saavuta tavoitteesi vuonna 2018!

Ehkä sinua kiinnostaa...

KUNTO PLUS suosittelee