Hyvää tekevä kävely

Kävelyn terveysresepti: 60 askelta minuutissa, 10000 askelta päivässä.

tiistai 17. maaliskuuta 2015 teksti KUNTO PLUS

Terveyttä kävelystä

10 000 askelta päivässä on suositus aikuiselle, joka haluaa pysyä terveenä. Uuden tutkimuksen mukaan ei myöskään ole samantekevää miten kävelee. On hyvä ottaa vähintään 60 askelta minuutissa, jotta saisi kävelyn terveyshyödyt, kertoo tutkimus.

Terveyttä edistävän kävelyn tulee olla yhtäjaksoista vähintään minuutin jaksoissa. Käveleminen on kuitenkin aina plussaa, sillä kaloreita kuluu joka tapauksessa.

Näin kalorit kuluvat kävelemällä

  • Pizza 15 000 askelta
  • 100 g sipsejä 11 875 askelta
  • 8 kpl sushia 8750 askelta
  • 2 dl mehua 2000 askelta
  • Salatti ja salaatinkastiketta 1750 askelta
  • 100 g tummaa suklaata 9750 askelta
  • Tuoppi olutta 2500 askelta

Saavuta tavoitteesi vuonna 2018!

Ehkä sinua kiinnostaa...

KUNTO PLUS suosittelee