Pidätyskyky paranee lantionpohjaa treenaamalla

Voiko juoksutreeni löysyttää pidätyslihakset?

Olen 30-vuotias nainen ja juostessa pääsee usein tippa housuun, jos yskii. Voiko virtsan karkailu johtua vuosien mittaisesta juoksuharrastuksesta? Ei kai treeni voi veltostuttaa lantionpohjan lihaksia, vai voiko?

torstai 23. toukokuuta 2013 teksti KUNTO PLUS

LIIKUTAFYSIOLOGI VASTAA

Vuosia jatkunut juoksuharjoittelu voi tehdä kudoksista liian joustavia ja saada lantionpohjan lihakset löystymään. Asian saa onneksi pikaisesti pois päiväjärjestyksestä jumppaamalla.

Ota tavaksi treenata lantionpohjan lihaksia 3–4 kertaa viikossa 5–10 minuuttia kerralla. Supista emätintä ja peräaukkoa. Kun supistat jompaa kumpaa, myös toinen jännittyy automaattisesti.

Harjoittelua voit supistella lihaksia kenenkään huomaamatta missä vain: kassajonossa, bussipysäkillä tai lenkillä. Muista myös jännittää lantionpohjaa aina, kun nostat jotain painavaa.

Saavuta tavoitteesi vuonna 2018!

Ehkä sinua kiinnostaa...

KUNTO PLUS suosittelee