10 hyvän mielen vinkkiä juoksijalle

KUNTO PLUSsan vinkit juoksumotivaation ylläpitämiseksi.

tiistai 11. maaliskuuta 2014 teksti KUNTO PLUS

  • Treenaa aamulla. Se lisää motivaatiota.
  • Jos lenkille lähteminen ei huvita, pue juoksuvaatteet yllesi. Treenivaatteissa sisällä pyöriminen alkaa tuntua pian hölmöltä, ja kohta lähdetkin jo lenkille.

  • Hanki kunnon varusteet. Varsinkin talvella on paljon iloa vaikkapa lämpimistä trikoista, kosteutta siirtävistä alusvaatteista, tuulenpitä'västä piposta ja hanskoista.

  • Palkitse itsesi vaikkapa kauniilla juoksuvaatteilla tai hieronnalla. Muistuta välillä itseäsi siitä, miksi olet palkinnon arvoinen.

  • Teetä alkuun päästyäsi analyysi juoksutyylistäsi. Voit aloittaa vanhoilla juoksukengillä, mutta hanki juoksutyylisi tutkitettuasi itsellesi ihanteelliset juoksukengät.

  • Huolehdi siitä, että verensokeri pysyy vakaana. Syö joka kolmas tunti, niin energiaa riittää arkiaskareiden lisäksi lenkille lähtöön.
  • Lyhytkin lenkki riittää. Käy sinnikkäästi juoksemassa edes lyhyt matka tai pieni hetki, jos olo on vetämätön. Energiaa saattaa löytyä lenkiltä.

  • Treenaa yhdessä muiden kanssa. Itselleen on on turhan helppo vakuuttaa, että lenkille ai kannata lähteä. Kun olet sopinut lenkistä kaverin kanssa, juoksemaan tulee myös lähdettyä.
  • Älä luovuta, vaikka tunnet kipua. Kävele ja tee kiertoharjoituksia, kunnes pystyt taas juoksemaan.

  • Pidä treenivaatteet aina mukana. Kun sinulla on lenkkivaatttet mukanasi, voit aina hyödyntää aikataulumuutokset.

Saavuta tavoitteesi vuonna 2020!

Ehkä sinua kiinnostaa...

KUNTO PLUS suosittelee