Syvä kyykky

Tehokas venytys koho keholle.

Harjoite

  • Laskeudu Nöyrästä soturista (harjoitus 2) kontillesi ja vie sitten oikea jalka eteen.
  • Laske lantio syvään lattiaa kohti, ja tarkista että etummainen polvi on kantapään kohdalla. Koukista takimmaista jalkaa niin, että varpaat tulevat lattiaan.
  • Laske oikea käsi oikealle polvelle. Paina kädellä polvea.
  • Jännitä vatsalihakset, ja käännä rintaa vasemmalle. Nosta vasen käsi kohti kattoa.
  • Koukista kyynärpää ja venytä vasenta lapaa selkärankaa kohti.
  • Ojenna käsi taakse, nosta vasen jalka ja tartu siihen ulkosyrjästä. Jännitä vasen pakara, ja koukista vasenta jalkaa sitä kohti.
  • Taivuta päätä taakse ja keskity syvään hengittäen venytykseen.
  • Viivy asennossa vähintään 5 sisäänhengityksen ajan, laskeudu sitten nelinkontin ja toista liike toiselle puolelle.

Katso video

    Kuntoa ja kiinteyttä KUNTO PLUSsalta!

    KUNTO PLUSsan tärkein tavoite on tehdä terveellisestä elämäntavasta helppo. Nettisisältömme ja sovelluksemme tarjoavat tiedot ja välineet, joilla tarveellinen elämäntapa sujuu mutkattomasti. Tilaajana saat käyttöösi sivuston ja sovelluksen kaikki palvelut.

    Sivustossa ja sovelluksessa mm:

    • Yli sata 5–40 min treenivideota
    • Kuunneltavat juoksuohjelmat myös vasta-alkajille
    • Pääsy satoihin terveellisiin resepteihin
    • Viikon ruokalista resepteineen sähköpostilla

    KUNTO PLUSsan digitilaus – tutustu täältä!


    Newsletter background