Silta

Joogakoulun 3 ohjelman huipennus on silta.

5 vaihetta siltaan

Harjoite

  • Asetu pineen siltaan (harjoite 4). Vie kädet lattiaan pään molemmin puolin.
  • Paina kämmenet lattiaan niin, että päälaki painuu alustaa vasten. Tarkista, että kyynärpäät eivät sojota sivuille. Niiden tulisi olla hartioiden leveydellä.
  • Ponnista käsillä ja jaloilla ylöstäyteen siltaan. Pidä kyynärpäät koko ajan suorina ja jännitä pakaroita.
  • Yritä työntää rintaa eteenpäin käsivarsien väliin niin paljon kuin mahdollista oikaisemalla jalat mahdollisimman suoriksi. Anna pään riippua rentona.
  • Pysy sillassa 3 - 5 sisään­hengityksen ajan.

Jos et pääse täyteen siltaan

  • Tee pientä siltaa.
  • Tee sillan ensimmäistä vaihetta, kunnes olet valmis kokeilemaan pitemmälle etenemistä.
  • Kun olet saanut liikkuvuutta hartioihisi (notkeutta ja voimaa) ja saat päälakesi maahan, voit viedä liikettä pitemmälle painamalla useamman kerran käsiä lattiaan, kunnes lopulta olet valmis
    nostamaan pääsi irti lattiasta.
  • Jos saat päätäsi yhtään irti alustasta, toista liikettä 5 - 10 kertaa. Näin parannat käsien ja hartioiden liikkuvuutta, ja pian jaksat työntää kädet ja jalat kokonaan suoriksi.
  • Muista pitää kyynärpäät hartioiden leveydellä, että opit oikean liikeradan.
  • Muista, että kaikki vaihteet vahvistavat olkaniveltä ja hartioita!

Loppuvenyttely

  • Lepää sillan jälkeen lattialla selälläsi käsivarret vartalon vieressä, polvet rintaa vasten, ja rullaa polvia puolelta toiselle liikuttamatta käsiä.

Katso video

    Kuntoa ja kiinteyttä KUNTO PLUSsalta!

    KUNTO PLUSsan tärkein tavoite on tehdä terveellisestä elämäntavasta helppo. Nettisisältömme ja sovelluksemme tarjoavat tiedot ja välineet, joilla tarveellinen elämäntapa sujuu mutkattomasti. Tilaajana saat käyttöösi sivuston ja sovelluksen kaikki palvelut.

    Sivustossa ja sovelluksessa mm:

    • Yli sata 5–40 min treenivideota
    • Kuunneltavat juoksuohjelmat myös vasta-alkajille
    • Pääsy satoihin terveellisiin resepteihin
    • Viikon ruokalista resepteineen sähköpostilla

    KUNTO PLUSsan digitilaus – tutustu täältä!


    Newsletter background