Lue myös

Nainen joogaa

Vene

5 vaihetta siltaan

Silta

Joogakoulun 3 ohjelman huipennus on silta.

perjantai 30. lokakuuta 2015 teksti L. Jørgensen

Harjoite

  • Asetu pineen siltaan (harjoite 4). Vie kädet lattiaan pään molemmin puolin.
  • Paina kämmenet lattiaan niin, että päälaki painuu alustaa vasten. Tarkista, että kyynärpäät eivät sojota sivuille. Niiden tulisi olla hartioiden leveydellä.
  • Ponnista käsillä ja jaloilla ylöstäyteen siltaan. Pidä kyynärpäät koko ajan suorina ja jännitä pakaroita. 

  • Yritä työntää rintaa eteenpäin käsivarsien väliin niin paljon kuin mahdollista oikaisemalla jalat mahdollisimman suoriksi. Anna pään riippua rentona.
  • Pysy sillassa 3 - 5 sisään­hengityksen ajan.


Jos et pääse täyteen siltaan

  • Tee pientä siltaa.
  • Tee sillan ensimmäistä vaihetta, kunnes olet valmis kokeilemaan pitemmälle etenemistä.
  • Kun olet saanut liikkuvuutta hartioihisi (notkeutta ja voimaa) ja saat päälakesi maahan, voit viedä liikettä pitemmälle painamalla useamman kerran käsiä lattiaan, kunnes lopulta olet valmis
    nostamaan pääsi irti lattiasta.
  • Jos saat päätäsi yhtään irti alustasta, toista liikettä 5 - 10 kertaa. Näin parannat käsien ja hartioiden liikkuvuutta, ja pian jaksat työntää kädet ja jalat kokonaan suoriksi.
  • Muista pitää kyynärpäät hartioiden leveydellä, että opit oikean liikeradan.
  • Muista, että kaikki vaihteet vahvistavat olkaniveltä ja hartioita!


Loppuvenyttely

  • Lepää sillan jälkeen lattialla selälläsi käsivarret vartalon vieressä, polvet rintaa vasten, ja rullaa polvia puolelta toiselle liikuttamatta käsiä.


Katso video

Saavuta tavoitteesi vuonna 2020!

Ehkä sinua kiinnostaa...

Mikä hedelmä on suosikkisi?

KUNTO PLUS suosittelee