Lonkkien ja reisien venytys

Valmistavien harjoitteiden jälkeen lihasten ja jänteiden pitäisi olla nyt niin hyvin lämmitellyt, että pystyt viimeiseen "twisted sister"-venytykseen.

5 harjoitteen lonkka- ja reisiohjelma

Harjoite

  • Asetu nelinkontin ja tuo toinen jalka eteen käsien väliin. Ota vastakkaisen puolen kädellä tukea polvesta. Pidä toinen käsi alustassa. Paina lantiota alas.
  • Varmista, että etumaisen jalan sääri on suorana.
  • Jännitä vatsalihakset ja kierrä vartaloa etummaisen jalan puoleen.
  • Nosta käsi polvelta ylös. Nosta takimmaisen jalan jalkaterä ylös. Tartu jalkaterän ulkosyrjään.

  • Jännitä etummaisen jalan pakaraa ja vedä samalla jalkaterää kohti pakaraa.

  • Vedä päätä taakse, hengitä syvään ja anna lonkkien sekä reisien venyä.
  • Pysyttele asennossa vähintään 5 sisäänhengityksen ajan. Asetu taas nelinkontin ja toista liike toiselle puolelle.
  • Vinkki Jos et yllä jalkaterään kädellä, käytä apuna vyötä.

Katso video

    Kuntoa ja kiinteyttä KUNTO PLUSsalta!

    KUNTO PLUSsan tärkein tavoite on tehdä terveellisestä elämäntavasta helppo. Nettisisältömme ja sovelluksemme tarjoavat tiedot ja välineet, joilla tarveellinen elämäntapa sujuu mutkattomasti. Tilaajana saat käyttöösi sivuston ja sovelluksen kaikki palvelut.

    Sivustossa ja sovelluksessa mm:

    • Yli sata 5–40 min treenivideota
    • Kuunneltavat juoksuohjelmat myös vasta-alkajille
    • Pääsy satoihin terveellisiin resepteihin
    • Viikon ruokalista resepteineen sähköpostilla

    KUNTO PLUSsan digitilaus – tutustu täältä!


    Newsletter background