12 tapaa nostaa mielialaansa.

Opi "pepun ravistelu" täältä!

"Pidän kovasti zumbaamisesta, mutta en osaa hytkyttää peppuani niin kuin pitäisi. Antakaa vinkkejä!"

torstai 9. helmikuuta 2012 teksti KUNTO PLUS

Miten saan lisää liikkuvuutta Zumbaan?


KUNTO PLUSsan liikunnanohjaaja Michelle Kristensenin neuvot:

Pepun hytkyttäminen ja ravisteleminen on keskeinen osa zumbatreeniä. Rento hytkyttäminen, ravisteleminen ja koko kehon liikkeelle paneminen tekee tanssimisesta paitsi rentoa myös tehokasta liikuntaa.

Energiankulutuksen ero voi olla jopa 250 kilokaloria sen mukaan, käyttääkö liikkeissä koko kehoa ja hytkyttääkö peppua toden teolla, vai tekeekö varovaisempia, pienempiä liikkeitä.

Hytkyttelyn avainsana on rentous. Pepun ravisteleminen on miltei mahdotonta, jos lihaksiä jännittää. Aivan ensimmäiseksi on pentoutettava pakarat ja lantionseutu mahdollisimman rennoiksi.

Näin: Notkista polvia ja laske kehon painopiste alas. Siirrä painoa nopeaan tahtiin jalalta toiselle jalkapohjat lattiassa ja ala heilautella lantiota puolelta toiselle pienillä liikkeillä samaan tahtiin jalkojen kanssa.

Keinu ensin melko hitaasti ja lisää tempoa vähitellen. Kun löydät rentouden hytkyttelyyn, niin huomaat hytkynän kulkevan aaltomaisesti läpi koko kehon. Harjoittelemalla sen oppii.

Kun harjoittelet liikettä sinnikkäästi, niin huomaat, kuinka rentous alkaa löytyä. Lopulta zumba sujuu kuin itsestään.

Saavuta tavoitteesi vuonna 2020!

Ehkä sinua kiinnostaa...

KUNTO PLUS suosittelee