Hoikistu zumbaamalla!

Iloinen ja energinen zumba on hauskaa ja kuluttaa kaloreita ja kohentaa kuntoa kummasti hauskanpidon lomassa. Katso traileri ja kokeile itse! Opi zumbaamaan kanssamme: katso sivun lopun linkeistä!

maanantai 4. huhtikuuta 2011 teksti KUNTO PLUS

Saat litteän vatsan

Zumbatunnilla tehtävät lukuisat lantionpyöritykset ja koko vartaloa tehokkaasti aktivoivat liikkeet saavat keskivartalon syvät lihakset vahvistumaan. Mitä paremmassa kunnossa keskivartaloa tukevat korsettilihakset ovat, sitä kauniimpi on myös ryhti. Samalla vatsalihakset asettuvat kauniisti ja vatsasta tulee litteä. Lisäksi jalkalihakset ja pakarat vahvistuvat.

Rasvaa palaa

Tunnin aikana kuluu yleensä 400 - 600 kcal, jos noudattaa aktiivisesti ohjausta eikä sorru laiskotteluun. Jos askelkuvioihin ei pääse mukaan tai tunti ei jostain muusta syystä tempaa täysin mukaansa, on kaloreiden kulutus paljon matalampaa (200 - 300 kcal). Kun opettelet askeleet valmiiksi, niin pääset myös tunnilla paremmin vauhtiin.

Kuntosi kohenee

Zumba on tehokasta kuntoilua, jos liikkeet tekee täysillä ja koreografia joka sisältää myös kovatempoisia sykettä kohottavia intervalleja. Ohjaaja päättää itse, millaisia tansseja tanssitaan, joten joskus voi tuntua siltä, että tunti on liian rauhallinen. Valitse zumbatuntisi omien tarpeidesi ja tavoitteidesi mukaan.

Saavuta tavoitteesi vuonna 2020!

Ehkä sinua kiinnostaa...

KUNTO PLUS suosittelee