Tankotanssi tuo esiin paitsi lihaksesi myös seksikkään puolesi!

Voimaa ja notkeutta tankotanssilla

Liikuntakeskuksen tankotanssissa ja strip-aerobicissa ei riisuuduta. Tuntikonseptit pohjautuvat kiinalaiseen akrobatiaan, jossa liikutaan plastisesti tangon ympärillä, ja joka on yksi rankimmista treenimuodoista.

maanantai 1. elokuuta 2016 teksti KUNTO PLUS

Tangolla tehtävät liikkeet vaativat paljon käsi- ja jalkalihaksilta, mutta myös keskivartalon lihakset joutuvat töihin. Strip- ja tankotuntien suosio on kasvussa kaikenikäisten naisten parissa, ja tankotanssia on ehdotettu jopa olympialajiksi.

Mitä tankotanssissa ja strip-aerobicissa tehdään?

Lajeissa tanssi ja voimistelu yhdistyvät akrobatiaan. Saleilla, joilla ei ole varsinaisia tankotanssitankoja käytetään painotankoja hyödyksi, mutta akrobatia jää vähemmälle, kun tankoon ei voi kiivetä.

Vaikutus

Strip-aerobic ja tankotanssi saavat sykkeen kohoamaan ja lajit vahvistavat etenkin ylävartalon lihaksia, mutta myös vatsaa ja selkää. Myös notkeus ja liikkuvuus kehittyvät.

Strip-tunteja ja tankotanssia voi harrastaa useissa kuntokeskuksissa ympäri maata.

Tankotanssitunteja

Vertical Club, Helsinki

Showtanssistudio Taina Kovalainen, Turku

Pole Academy, Tampere

Ready set pole, Jyväskylä

Tanssikoulu Sulava, Oulu

Gym Everybody, Rovaniemi jne.
Oman alueesi tarjontaa löydät netistä hakemalla sanoja tankotanssi ja paikkakuntasi nimi.

Saavuta tavoitteesi vuonna 2018!

Ehkä sinua kiinnostaa...

KUNTO PLUS suosittelee