Ongelma: liian vähän unta

Älä anna unirytmin mennä aivan sekaisin pitkinä pyhinä.

maanantai 6. joulukuuta 2010 teksti KUNTOPLUS

Valmistelujen ja vapaapäivien takia nukkumaanmeno saattaa venyä pikkutunneille. Ole siis erityisen tarkka siitä, että menet muulloin ajoissa sänkyyn.

Näin vältät ongelman

  • Vältä raskasta liikuntaa liian myöhään illalla, sillä se piristää ja viivyttää unentuloa.

  • Älä juo alkoholia, teetä tai kahvia illalla, sillä ne saattavat vaikeuttaa nukahtamista.

Jos tulee valvottua

Nouse aamuisin ylös tavalliseen aikaan, vaikka olisit mennyt myöhään nukkumaan. Muuten unirytmisi häiriintyy ja uniongelmasi saattavat pahentua. Voit tarvittaessa ottaa päivällä puolen tunnin nokoset.

Auringonvalo auttaa pääsemään takaisin normaaliin unirytmiin, joten kiiruhda valoon, jos aurinko sattuu näyttäytymään.

Saavuta tavoitteesi vuonna 2020!

Ehkä sinua kiinnostaa...

Mikä sinua auttaa rentoutumaan kiireisen päivän jälkeen?


KUNTO PLUS suosittelee