Nainen syö suuresta kulhosta

Jogurtti kannattaa ottaa osaksi arkea.

© iStock

Jogurttia 5 x viikossa pitää verenpaineen kurissa

Jogurtti on verenpaineen kannalta viisas valinta aamiaiseksi tai välipalaksi.

lauantai 12. maaliskuuta 2016

Vapaasti jaettava vinkki: Syö jogurttia aamiaiseksi tai välipalaksi.

Millainen verenpaine olisi terveellisin? Katso verenpainetaulukko niin saat vastauksen!

Jogurtti kannattaa ottaa osaksi arkea! Yhdysvalloissa Bostonin yliopiston lääketieteellisessä tiedekunnassa tehty tutkimus osoittaa, että jogurtin nauttiminen viisi kertaa viikossa laskee korkean verenpaineen riskiä pitkällä aikavälillä jopa 20 %.

Jos kuulut jo ennestään jogurtin suosijoihin, voit lisätä vakioruokavalioosi vielä hedelmiä, vihanneksia, pähkinöitä ja palkokasveja, niin korkean verenpaineen riski laskee tutkimuksen mukaan jopa 31 %.

Kefiiri on tehnyt paluun, mutta mitä hyötyä käyttämällä valmistetusta juomasta oikeastaan on? Katso vastaukset täältä.

 

Ei lisättyä sokeria

Jogurtin verenpainetta kurissa pitävän vaikutuksen syytä ole selvitetty, mutta sen oletetaan liittyvän jogurtin sisältämiin hyödyllisiin bakteereihin.

Lisäksi on syytä valita jogurttia, jossa ei ole lisättyä sokeria, ettei sokeripommi tuhoa terveysvaikutuksia.

Yhdysvaltojen maidontuottajien yhdistyksen The National Dairy Councilin rahoittamassa kaikkien aikojen suurimmassa maitotaloustuotetutkimuksessa analysoitiin 291 000 iältään 25 - 75-vuotiaan henkilöltä kerättyjä tietoja.

OPAS: Näin käytät verenpainemittaria kotona

---

KUNTO PLUS suosittelee

Saatko liikaa kaloreita päivän mittaan?Halusitpa sitten pudottaa painoasi tai pysyä nykyisessä painossasi, KUNTO PLUS -lehden Ruokapäiväkirja on ihanteellinen väline ruokavalion ja päivittäisen energiansaannin tarkkailuun. 

Kokeile Ruokapäiväkirjaa 5 päivää ilmaiseksi

Saavuta tavoitteesi vuonna 2019!

Ehkä sinua kiinnostaa...

Mihin kohtaan kehossasi olet kaikkein tyytyväisin?


KUNTO PLUS suosittelee