© iStock

Syvähengityksellä stressiä vastaan

5 minuutin harjoitukset karkottavat stressiä ja rentouttavat.

keskiviikko 10. helmikuuta 2010 teksti KUNTO PLUS

1. Syvähengitys pallean pohjasta saakka

Mene selinmakuulle ja pane kirja mahan päälle juuri kylkiluiden alapuolelle. Aseta kädet alavatsalle. Vedä nenän kautta syvään henkeä, niin että keuhkot täyttyvät ääriään myöten ja kirja nousee. Hengitä ulos suun kautta niin, että kirja laskeutuu rauhallisesti. Toista 15 kertaa.

2. Leuka ylös ja rinta kaarelle

Istuudu lattialle polvet koukussa ja jalkapohjat lattiaa vasten. Ota käsillä tukea lattiasti. Nojaa vartaloa rennosti eteenpäin. Vedä nenän kautta syvään henkeä nojaten samalla hitaasti taaksepäin, kunnes selkäsi on kaarella ja leuka osoittaa kohti kattoa ja rintakehä on mahdollisimman laaja ja avoin. Palaa hitaasti takaisin alkuasentoon uloshengityksen aikana. Toista 15 kertaa.

Saavuta tavoitteesi vuonna 2019!

Ehkä sinua kiinnostaa...

KUNTO PLUS suosittelee