Iloinen odotusaika

Odottavalla äidillä on monta hyvää syytä harrastaa liikuntaa koko raskauden ajan.

torstai 23. huhtikuuta 2015 teksti KUNTO PLUS

Liikunta tekee raskausajasta paitsi fyysisesti helpomman myös hyväntuulisemman. Tuoreen puolalaistutkimuksen mukaan toisen ja kolmannen raskauskolmanneksen aikana keskimääräistä liikunnallisempien odottavien äitien mieliala oli korkeammalla kuin vähemmän liikkuvilla kanssasisarillaan.

Józef Pilsudski -yliopiston liikuntatieteellisessä tiedekunnassa Varsovassa tehdyn 109 raskaanaolevaaa naista kattaneen tutkimuksen lopputulemana liikuntaa voi suositella raskaanaoleville naisille ennaltaehkäisemään masennusta.

Odottavan äidin liikunta

Vältä hyppyjä ja loikkia ja voimakkaita tärähdyksiä sisältävää liikuntaa raskauden viimeisen kolmanneksen aikana.
Kovatehoista aerobista liikuntaa, kuten spinningiä, joka saa sykkeen kovin korkealle ja hengästymään, kannattaa rajoittaa. Matalalla sykkeellä voi treenata ilman rajoituksia.

Lihaskuntoharjoittelu on hyväksi, koska hyvä lihaskunto tekee raskauden kevyemmäksi kantaa.

Saavuta tavoitteesi vuonna 2018!

Ehkä sinua kiinnostaa...

KUNTO PLUS suosittelee