Kurpitsa - finnit ja iän merkit

Kurpitsa hillitsee rasvaisuutta ja edistää kollageenituotantoa. Parhaan hyödyn ihosi saa kurpitsasta, kun syöt myös siemenet.

torstai 29. lokakuuta 2015 teksti KUNTO PLUS

Hyöty iholle

Kurpitsansiemenet sisältävät runsaasti sinkkiä, joka tasapainottaa ihon talin tuotantoa ja hidastaa ikääntymisen merkkien ilmenemistä tukemalla kollageenituotantoa.

Kurpitsansiementen sinkki ja seleeni auttavat vähentämään ihon epäpuhtauksia ja seleeni myös suojaa ilmansaasteiden ja liiallisen auringonoton vaikutuksilta.

Tutkimusten mukaan kurpitsansiemenöljy sisältää runsaasti välttämättömiä rasvahappoja helposti ihon hyödynnettävissä olevassa muodossa sekä vitamiineja, kivennäisaineita ja antioksidantteja. Siementen sisältämä E-vitamiini auttaa tasoittamaan ihon sävyä.

LUE MYÖS: Miksi kannattaa syödä kurpitsaa

Näin käytät kurpitsaa

Kurpitsa on sukua kurkulle ja melonille. Miedonmakuista kurpitsaa voidaan käyttää monipuolisesti keittoihin, leipiin, leivonnaisiin, patoihin, gratiineihin ja makeisiin jälkiruokiin. Siemenet ovat hyvää pikkupurtavaa ja sopivat salaatteihin, mysliin, puuroon ja leivonnaisiin.

Saavuta tavoitteesi vuonna 2018!

Ehkä sinua kiinnostaa...

KUNTO PLUS suosittelee