Vilustunut nainen, immuunipuolustus tarvitsee tukea
Anna vastustuskyvylle lisäpotkua

Jo kolmessa päivässä voit vahvistaa immuunipuolustustasi vilustumisia ja flunssia vastaan.

© iStock

3 menetelmää: vastustuskykyä 3 päivässä

Jo kolmessa päivässä voi antaa lisäpotkua immuunipuolustukselle ja lisätä mahdollisuuksiasi välttää sairastelua. 3 keinovaihtoehtoa: tehokas, kohtuullinen ja helppo.

sunnuntai 4. marraskuuta 2018 teksti Martin Kreutzer

Näin voit pysyä terveenä, virkeänä ja välttää sairastelua 

Elimistön puolustusvoimia voi tukea taistelussa taudinaiheuttajia vastaan, ja tehokkaimmin se käy ruokavalion avulla, sillä monet ruoat sisältävät runsaasti superterveellisiä ravintoaineita immuunipuolustuksen tueksi.

Tutkimus on myös osoittanut, että myös sillä, mitä JÄTTÄÄ syömättä, voi olla vastustuskykyä vahvistava vaikutus. Lyhytkestoinen paasto voi nimittäin vauhdittaa elimistön eliittijoukkojen eli tulehduksia torjuvien valkosolujen tuotantoa ja näin auttaa vahvistamaan vastustuskykyä, jolloin elimistö saa uutta puhtia tautien torjuntaan. 

Kolmen päivän paasto voi virkistää sekä vastuskykyä että mieltä, ja saattaapa se auttaa karistamaan pari liikakiloa. Aivan kaikille paasto ei toki sovi, mutta perusterveelle aikuiselle pieni poistuminen mukavuusalueelta voi olla mainio piristys.

Lähteekö yskä aina oikeasti vain yskimällä?

Jokaiselle on sopiva menetelmä

Jos pelkkä ajatuskin paastosta tuntuu ikävältä, kannattaa tutustua myös kahteen muuhun immuunipuolustusta tukevaan ohjelmaamme. 

Ensimmäisenä  annamme ohjeet kolmen päivän paastoon. 

Toinen kolmen päivän menetelmistä on lempeämpi versio paastosta, jossa syödään päivittäin kaksi vähäenergiaista ateriaa. 

Kolmannessa ohjelmassa panostetaan vastustuskykyä tukeviin ravintoaineisiin ja syödään terveellisesti joka päivä.

3 keinoa vahvistaa vastustuskykyä

Saavuta tavoitteesi vuonna 2019!

Ehkä sinua kiinnostaa...

Haluaisitko eroon kuukautisista?


KUNTO PLUS suosittelee