Vilustunut nainen, immuunipuolustus tarvitsee tukea

Elimistön immuunipuolustus taistelee bakteereja ja viruksia vastaan eli pitää ihmisen terveenä. Tutustu kahteen konstiin vahvistaa immuunipuolustusta. 

© iStock

3 ravitsemusmenetelmää: Paranna omaa vastustuskykyäsi

Anna lisäpotkua immuunipuolustukselle ja lisää mahdollisuuksiasi välttää sairastelu.

sunnuntai 4. marraskuuta 2018 teksti M. Kreutzer


Kyllästyttääkö ainainen sairastelu? Elimistön puolustusvoimia voi tukea taistelussa taudinaiheuttajia vastaan, jolloin esimerkiksi flunssa ja influenssa eivät pääse iskemään yhtä helposti. Eräs tärkeimmistä keinoista oman terveyden vaalimisessa on käsien pesu ja sairastuneista loitolla pysyminen. 

Sairastelun välttämisen kannalta on tärkeää myös välttää tupakointia, nukkua riittävästi ja välttää liiallista henkistä kuormitusta kuten stressiä.  

https://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk01149

Edellä mainittujen keinojen lisäksi vastustuskykyä voi buustata myös ruokavalion avulla, sillä monet ruoat sisältävät runsaasti superterveellisiä ravintoaineita immuunipuolustuksen tueksi. 

Tutkimus on myös osoittanut, että myös sillä, mitä JÄTTÄÄ syömättä, voi olla vastustuskykyä vahvistava vaikutus – ainakin mitä tulee niin kutsuttujen elintasosairauksien ehkäisemiseen. Esimerkiksi lyhytkestoinen paasto voi olla hyväksi, jos se saa painon pysymään kohtuullisissa lukemissa. 

Alta pääset tutustumaan 3 päivän ohjelmaan, joka sopii sekä niille, jotka haluavat syödä terveellisemmin että paastosta kiinnostuneille.  

3 keinoa vahvistaa vastustuskykyä

Saavuta tavoitteesi vuonna 2020!

Ehkä sinua kiinnostaa...

Mikä hedelmä on suosikkisi?

KUNTO PLUS suosittelee