Jogurtti selättää vilustumisoireet

Tuntuuko siltä, että olet vilustumassa? Vilustumisen ensioireet voi pysäyttää syömällä oikein. Sitrushedelmien ja mustaherukkamehun lisäksi jogurtti on osoittautunut tehokkaaksi vilustumislääkkeeksi.

sunnuntai 1. tammikuuta 2012 teksti KUNTO PLUS

Itävaltalaistutkimukseen tutkimuksen mukaan jogurtilla on edullisia vaikutuksia elimistöön. Tutkimukseen osallistuneet 33 naista nauttivat 1,5 - 2,5 desilitraa jogurttia päivittäin, mikä lisäsi elimistöä tulehduksilta suojaavien valkosolujen tuotantoa.

Lisäksi jogurtin nauttiminen edistää immuunipuolustusta, sillä se sisältää runsaasti mm. haitallisten suolistobakteerien kasvua estäviä probioottisia maitohappobakteereita.

Lähde: Annals of Nutrition and Metabolism

Kefiiri on tehnyt paluun, mutta mitä hyötyä käyttämällä valmistetusta juomasta oikeastaan on? Katso vastaukset täältä. 

Juuri maitohappobakteerien avulla maidosta valmistetaan jogurttia. Yksi tutkituimmista probioottisista maitohappobakteereista on Lactobacillus rhamnosus. Hyödyllisiä maitohappobakteereita on monissa maitotuotteissa sekä -juomissa. Tuotteiden käyttö tasapainottaa suoliston bakteerikantaa.

Hyödylliset ruuansulatusvaikutukset ovat vain osa jogurtin eduista. Jogurtti sisältää myös lihaksia kasvattavaa proteiinia, luustoa vahvistavaa kalsiumia sekä monia tärkeitä vitamiineja.

Onko tauti kaatanut vuoteeseen ja epäilet keuhkokuumetta? Kokosimme kysymyksiä ja vastauksia viheliäisestä taudista.

Saavuta tavoitteesi vuonna 2019!

Ehkä sinua kiinnostaa...

KUNTO PLUS suosittelee