Pienet tauot ovat kullan arvoisia pitkän työpäivän aikana.

8 vinkillä vireyttä työpäivään

Näillä neuvoilla jaksat paremmin!

maanantai 14. marraskuuta 2011 teksti KUNTO PLUS

  • Jos istut paljon, nouse ylös puolen tunnin välein, ja kävele hieman. Hae vaikka lasi vettä. Se edistää verenkiertoa.
  • Rentouta hartiat, teetpä millaista työtä tahansa.Laske hartiat alas, työnnä rinta eteen ja oikaise ryhti. Näin ehkäiset päänsärkyä ja hartiakipuja.
  • Kärsitkö niskavaivoista? Pää työntyy vuosien mittaan helposti eteenpäin, ja alkaa nojata niskanikamiin sen sijaan, että lepäisi niiden päällä. Se kuormittaa niskaa ja voi aiheuttaa ikävännäköisen patin niskan ja selän yhtymäkohtaan. Istu siis selkä suorassa ja pää pystyssä.
  • Raitis ilma tekee hyvää! Tuuletin vain kierrättää ilmaa, mutta raittiissa ilmassa on paljon happea, joka on tarpeen, joka auttaa elimistön soluja toimimaan ihanteellisesti. Erityisesti happea tarvitsevat aivot. Avaa välillä ikkuna. Se tekee ihmeitä.
  • Hedelmä virkistää! Ota tavaksi syödä ainakin yksi hedelmä työpäivän kuluessa.
  • Lepuuta slmiäsi Ota tauko tietokoneen tai papereiden tuijottamisesta kerran tunnissa. Katsele vähän kauemmas, jotta silmät tottuvat kohdistamaan katseen muualle. Ja tee pieni silmäjumppa: katso vasemmalle, oikealle, ylös, alas ja kieroon.
  • Suo itsellesi lounastauko, jolloin poistut työpöydän äärestä muualle syömään. Jos syöt työskennellessäsi, menetät tärkeän lepohetken ja sen virkistävän vaikutuksen.
  • Keskity hengitykseesi. Mitä lysymmässä istut, sen huonommin henki kulkee. Oikaise selkä notkistamatta lantiota, vedä leuka taakse ja huomaa, miten hengitys helpottuu. Hengitä aika ajoin pari kertaa oikein syvään.

Saavuta tavoitteesi vuonna 2019!

Ehkä sinua kiinnostaa...

KUNTO PLUS suosittelee