Tuoremehua aivojen terveydeksi

Runsaas hedelmätuoremehujen nauttiminen voi pienentää Alzheimerin taudin riskiä.

keskiviikko 8. heinäkuuta 2015 teksti KUNTO PLUS

Skolantilaistutkijoiden väite tuoremehujen suojavaikutuksesta perustuu mehujen antioksidanttipitoisuuteen. Erityisen suotuisia antioksidantteja mehuissa ovat flavan-3-olit, antosyaanit ja hydroksikanelihapot. Aineiden uskotaan mm. ehkäisevän kroonisia sairauksia torjumalla nk. vapaita radikaaleja, jotka tuhoavat elimistön soluja.

Parhaat testitulokset sai tummista rypäleistä valmistettu mehu. Etenkin Concord-rypälelajike sisältää kosolti antioksidantteja.

Mehujen 11 kärjessä antioksidanttien lähteinä

1. Tumma rypälemehu
2. Samea omenamehu
3. Granaattiomenamehu
4. Karpalomehu
5. Greippimehu
6. Kirkas omenamehu
7. Ananasmehu
8. Appelsiinimehu
9. Tomaattimehu
10. Punainen rypälemehu
11. Vihreä rypälemehu

Saavuta tavoitteesi vuonna 2019!

Ehkä sinua kiinnostaa...

Haluaisitko eroon kuukautisista?


KUNTO PLUS suosittelee