Lihasten kasvun eväät

Lihasten kasvattamiseen tarvitaan treenin lisäksi oikeaa ravintoa.

torstai 10. syyskuuta 2015 teksti KUNTO PLUS

Ajoita syöminen oikein, niin tarjoat lihaksillesi optimaaliset kasvuolosuhteet. Nauti treeniä seuraava ateria puolen tunnin sisällä rasituksen päättymisestä.

5 lihasten kasvua edistävää elintarviketta

  • Sinappi Sinappikasvi sisältää luonnostaan kasvisteroidia, jonka vaikutukset muistuttavat anabolisten steroidien vaikutuksia. Se edistää lihasten kasvamista ja suorituskykyä, kertovat North Carolinan yliopistossa hiirillä tehdyt kokeet.

  • Naudanliha Naudanliha on erittäin proteiinipitoista ruokaa, joka tukee lihasten uusiutumista ja kasvua. Lihassa on myös enemmän rautaa kuin esimerkiksi broilerissa. Elimistö tarvitsee rautaa pystyäkseen tuottamaan hemoglobiinia, joka puolestaan auttaa verta kuljettamaan happea.

  • Maitotuotteet Proteiini on lihasten rakennusainetta, ja treeni lisää sen tarvetta. Proteiini auttaa lihaksia pysymään kunnossa ja kasvamaan. Varsinkin heraproteiini sulaa elimistössä nopeasti ja päätyy siksi viipymättä lihasten käyttöön.

  • Kinkku ja juusto Kinkku ja juusto sisältävät runsaasti leusiinia, haaraketjuista aminohappoa, joka ehkäisee erityisen tehokkaasti lihaskudoksen hajoamista ja stimuloi sen rakentumista vaikuttamalla lihaksen kasvussa tarvittaviin kantasoluihin.

  • Munat Kananmunissa on runsaasti arginiini-aminohappoa, joka edistää elimistön ruokahalunsäätelyhormonien tuotantoa ja ruuansultatusta. Arginiini auttaa välttämään sudennälkää treenin jälkeen.

Saavuta tavoitteesi vuonna 2019!

Ehkä sinua kiinnostaa...

Haluaisitko eroon kuukautisista?


KUNTO PLUS suosittelee