Ansaitse hiilareita treenillä

Ennen ja jälkeen treeniä voit syödä hiukan ylimääräisiä hiilihydraatteja, jotta saat riittävästi energiaa ottaaksesi itsestäsi kaiken irti.

keskiviikko 10. huhtikuuta 2013 teksti KUNTO PLUS

Syömättä ja juomatta ei jaksa treenata. Adios allit bootcampin ravitsemussuunnitelma sisältää vain vähän hiilihydraattia, mutta sekä ennen että jälkeen treeniä saat pienenä palkkiona ylimääräisen annoksen hiilareita.

Näin elimistösi saa polttoainetta treeniin, jotta jaksat painaa täysillä. Tässä tapauksessa treenillä tarkoitetaan vähintään 30 minuutin liikuntaa, jossa saat hien pintaan.

Adios allit bootcamp: Käsivarrret kauniiksi ennätysajassa


AAMUTREENI

Ennen treeniä: Syö puolikas banaania 15 min ennen treeniä.
Treenin jälkeen: Lisää 25 g gluteenitonta mysliä aamiaisrahkaan tai syö yksi banaani ja 2 taatelia/1 rkl rusinoita ja kananmuna.

ILTAPÄIVÄTREENI

Ennen treeniä: Syö 1 banaani
Treenin jälkeen: Lisää 300 g juureksia tai 30 g kvinoaa päivälliseesi. 
Jollet ehdi päivälliselle alle tunnissa treenin jälkeen, juo pieni kupillinen maitokaakaota.

ILTATREENI

Ennen treeniä: Juuri ennen treeniä (15 - 20 min) voit syödä banaanin, jos päivällisestä on kuunut jo pitkä aika. Jos syöt esimerkiksi klo 18 ja treenaat klo 20, voit lisätä juureksia tai muita tärkkelyspitoisia kasviksia tai 30 g kvinoaa tai tummaa riisiä päivälliseen.

Treenin jälkeen: Jos et ole syönyt iltaruokaa ennen treeniä, syö treenin jälkeen ”normaali" päivällinen, ja lisää siihen esimerkiksi 300 g juureksia tai 30 g kvinoaa.

Jos olet syönyt illallisen ennen treeniä, syö treenin jälkeen 100 g viinirypäleitä, banaania tai ananasta sekä 100 g rahkaa, raejuustoa tai kreikkalaista jogurttia.

Saavuta tavoitteesi vuonna 2019!

Ehkä sinua kiinnostaa...

KUNTO PLUS suosittelee