Kauran pii vahvistaa ihon sidekudosta.

Kaurahiutaleilla pahaa kolesterolia vastaan!

Kauran betaglukaani käyttää kolesterolia hyödykseen.

perjantai 21. kesäkuuta 2013 teksti M. Kreutzer

Tärkein vaikutus


Noin 80 % elimistössäsi olevasta kolesterolista on oman maksasi tuottamaa. Syömällä kaurahiutaleita voit tasapainottaa veresi kolesterolipitoisuutta terveelliseen suuntaan.

Kaurahiutaleet sisältävät betaglukaaneja, vesiliukoisia kuituja, jotka sitovat suolistossa sappisuoloja niin, että maksa joutuu tuottamaan niitä lisää. Siihen maksa tarvitsee veressä olevaa kolesterolia.

Kun syöt aamiaisella kaurahiutaleita, panet elimistösi syömään osan haitallisesta LDL-kolesterolistaan. Toisin kuin muut viljat, kaura sisältää jonkin verran rasvaa. 40 % kauran rasvasta on kuitenkin sydämelle terveellistä kertatyydyttymätöntä rasvaa.

Terveellisin tapa nauttia


Ripottele 25–30 g kaurahiutaleita sellaisenaan piimän tai jogurtin päälle tai smoothieen tai kaurapuurona.

Samankaltaisia ruoka-aineita

Kauran lisäksi betaglukaaneja on erityisesti ohrassa.

Kaurahiutaleiden vaikutus sydämeen

Saavuta tavoitteesi vuonna 2020!

Ehkä sinua kiinnostaa...

Missä juokset mieluiten?

KUNTO PLUS suosittelee