Nuoripari suutelee seinään maalatun sydämen edessä.

Tietyt ruoka-aineet voivat kohentaa mielialaa, lisätä viehätysvoimaa ja rauhoittaa vatsassa liihottelevia perhosia ennen treffejä.

5 ruokavinkkiä treffeille valmistautumiseen

Oikeanlainen ateriointi ennen treffejä voi vähentää turvotusta, karkottaa jännitystä ja raikastaa hengityksen.

keskiviikko 20. heinäkuuta 2016

Jos itseluottamus kaipaa hiukan kohotusta ennen treffejä, apu voi löytyä keittiöstä. 

1. Pähkinät rauhoittavat levotonta mieltä

Jos ilmassa on hermoja raastavaa jännitystä treffien edellä, kannattaa välttää verensokeria nostavia ruoka-aineita, sillä sokeripitoinen syötävä voi lisätä levottomuutta ja ahdistusta.

Kourallinen pähkinöitä sisältää runsaasti magnesiumia, joka hillitsee makeanhimoa ja voi rauhoittaa sympaattisen hermoston yliaktiivista toimintaa.

2. Vesi raikastaa hengityksen

Treffien alla kannattaa nauttia kosolti vettä, sillä pahanhajuinen hengitys johtuu usein nestevajeesta. Liian niukka vedenjuonti vähentää syljen eritystä, jolloin pahaa hajua aiheuttavat bakteerit eivät huuhtoudu suusta syljen mukana.

3. Vihersmoothie saa ihon hehkumaan

Jos haaveena on kirkas ja heleä iho, on aika vaihtaa roskaruoat vihersmoothieen. Avokadosta, ananaksesta, pinaatista ja kookosvedestä syntyy ihanan raikas tehojuoma, jota kannattaa nauttia treffejä edeltävinä päivinä. 

4. Vihannekset hoivaavat vatsaa

Leipä, pasta, riisi ja sokeri voivat turvottaa vatsaa, joten ne on hyvä korvata vatsaa hellivillä vihanneksilla päivää tai paria ennen treffejä.

5. Tumma suklaa tuo hyvän mielen

Jos treffi-into on kateissa, pieni pala tummaa suklaata voi piristää kummasti. Tumma suklaa sisältää runsaasti magnesiumia, joka tehostaa mielialaan ja seksuaaliseen halukkuuteen vaikuttavan serotoniinin tuotantoa. 

Lähde: Daily Mail

Saavuta tavoitteesi vuonna 2019!

Ehkä sinua kiinnostaa...

Haluaisitko eroon kuukautisista?


KUNTO PLUS suosittelee