Harhaluulo: hedelmät eivät lihota

Hedelmissä on runsaasti hedelmäsokeria, joka sisältää energiaa siinä, missä muutkin sokerit.

maanantai 9. toukokuuta 2011 teksti KUNTOPLUS

Vaikka hedelmät ovatkin terveellisiä, niitäkään ei voi syödä määrättömästi ilman seurauksia. Jos esimerkiksi syö päivittäin 2–3 ylimääräistä hedelmää, joiden energiaa ei kuluta, voi vuodessa pulskistua jopa 2–3 kiloa.

Salakavalat mehut

Mehujen energiasisällöissä on eroja, ja erityisen energiapitoisia ovat täysmehut ja nektarit sekä tuorepuristetut mehut. Mehut myös täyttävät huonosti ja sisältävät jopa yhtä paljon tai enemmänkin energiaa kuin cokis.

Myös kuivatuissa hedelmissä on paljon sokeria ja siten myös runsaasti energiaa. 100 g rusinoita sisältää noin 300 kcal, kuivatut aprikoosit 220 kcal ja taatelipalat 290 kcal!

Seuraava väite

Painonhallintaväitteiden etusivulle

Saavuta tavoitteesi vuonna 2020!

Ehkä sinua kiinnostaa...

Missä juokset mieluiten?


KUNTO PLUS suosittelee