Nainen syö omenaa ulkona

Aterioiden ajoittaminen kello 8 ja 14 välille voi auttaa hoikistumaan.

© iStock

Syö varhain ja hoikistu

Jos haluat hoikistua, kannattaa syödä päivän kaikki ateriat kuuden tunnin sisällä, esim. klo 8–14. Tällä tavoin laihdut enemmän kuin jos jaat ateriat koko päivälle.

maanantai 11. kesäkuuta 2018 teksti Toimitus

Ajoita ateriat oikein ja laihdu

Jos haluat karistaa muutaman ylimääräisen kilon, kannattaa ajoittaa päivän ruokailut oikein. Kaikkien aterioiden nauttiminen kuuden tunnin sisällä edistää elimistössä erityisesti laihtumista tukevia toimintoja.

Ryhmä ylipainoisia koehenkilöitä söi ensimmäisen koejakson aikana päivän kaikki ateriat kuuden tunnin aikana kello 8–14 ja toisella jaksolla 12 tunnin aikana klo 8–20. Kummankin koejakson energiamäärät olivat yhtä suuria.

Yllättävää kyllä, kaikkien aterioiden syöminen lyhyemmän ajan kuluessa vauhditti rasvan palamista ja näläntunnekin pysyi paremmin kurissa kuin pidemmälle ajalle jaettuna. Lisäksi lyhyemmällä jaksolla elimistö kulutti enemmän rasvaa kuin hiilihydraattia.

Lähde: Alabaman yliopisto

Jos aterioiden ajoittaminen kuuteen tuntiin tuntuu vaikealta, voit kokeilla 8 tunnin järjestelmää, joka on myös supertehokas. Kerromme, miten onnistut.

Saavuta tavoitteesi vuonna 2018!

Ehkä sinua kiinnostaa...

KUNTO PLUS suosittelee