Vatsa-akatemia: Taittorutistus

Osa 4, harjoitus 19, perusharjoitus

perjantai 1. tammikuuta 2010

Asetu selinmakuulle polvet koukussa ja jalkaterät alustaa vasten. Nosta oikea nilkka vasemman polven päälle. Vie vasen käsi pään taakse.

Pane oikea käsi vasemman puolen vinojen vatsalihasten päälle, niin tunnet, milloin ne jännittyvät. Kohota sitten vatsalihaksia käyttäen vasenta hartiaa kohti oikeaa polvea.
Varmista, että ylävartalo todella nousee alustasta ja kiertyy kohti polvea. Pidä vinot vatsalihakset jännitettyinä koko liikkeen ajan. Palaa takaisin alkuasentoon ja laskeudu rauhallisesti takaisin selinmakuulle. Tee puolet sarjan toistoista samalle kyljelle ja vaihda sitten puolta.

Tärkeää: Älä kurota kyynärpäällä äläkä vedä päätä tai niskaa eteenpäin.

Vaikutus: Ulommat ja sisemmät vinot vatsalihakset

Muut osan 4 harjoitukset


Palaa ohjelman etusivulle

Saavuta tavoitteesi vuonna 2020!

Ehkä sinua kiinnostaa...

KUNTO PLUS suosittelee