Vatsa-akatemia: Lankku

Osa 5, harjoitus 25, perusharjoitus

perjantai 1. tammikuuta 2010

Lankku on alkujaan joogaharjoitus. Sittemmin pilateksen harrastajat omivat lankun itselleen, ja nykyään se on osa monenlaisia vakauttavia harjoituksia. Lankku vahvistaa oivallisesti syvää poikittaista vatsalihasta ja sen ohella hartioita ja selkää.

Kiinnitä huomiota liikkeen staattisuuteen: suorassa lankkumaisessa asennossa täytyy pysytellä jonkin aikaa. Harjoituksesta on lukemattomia eri versioita. Tässä perinteisessä versiossa kyynärpäät ja varpaat ovat lattiassa ja kasvot alaspäin.

Asetu päinmakuulle käsien varaan kyynärpäät hartioiden kohdalla niin, että kehon paino lepää kyynärpäillä ja kyynärvarsilla. Jännitä ensin vatsa. Ojenna ja kohota sitten lantiota niin, että koko keho kohoaa varpaiden ja kyynärpäiden varaan. Pidä jalat pään ja selän linjan suorana jatkeena.

Pysy asennossa ohjelmassa annettu aika tai kunnes et enää jaksa enempää.

Lihakset: Syvä poikittainen vatsalihas ja lisäksi hartiat sekä selkä

Muut osan 5 harjoitukset


Palaa ohjelman etusivulle

Saavuta tavoitteesi vuonna 2020!

Ehkä sinua kiinnostaa...

KUNTO PLUS suosittelee