Vatsa-akatemia: Kurotukset

Osa 3, harjoitus 16, edistynyt ohjelma

tiistai 4. elokuuta 2015

Asetu selinmakuulle polvet koukussa, jalkaterät alustassa, kädet vatsan yläpuolella ja olkavarret ylävartalon sivuilla hiukan kohotettuina. Käsien pitää päästä liikkumaan vapaasti. Kohota sitten yläkehoa vatsalihaksilla viistosti eteen niin, että olkapää ohittaa kehon keskilinjan ja vie molemmat kädet jakojen toiselle puolelle. Suorista kädet aivan kuin ottaisit kiinni kohti tulevan koripallon. Tämä on tärkeä osa liikettä. Laske ylävartalo takaisin alkuasentoon, mutta älä laske päätä alustaan. Toista liike toiselle sivulle. Pidä vatsa koko ajan jännitettynä.

Tärkeää: Ota kuviteltua pallo kiinni polven vierellä. Pidä selkä tukevasti alustassa niin, ettei vartalo heilu puolelta toiselle. Älä laske päätä alustaan toistojen välillä, jotta vatsa pysyy jännitettynä.

Vaikutus: Sisemmät ja ulommat vinot vatsalihakset, osaksi myös suora vatsalihas

Muut osan 3 harjoitukset


Palaa ohjelman etusivulle

Saavuta tavoitteesi vuonna 2018!

Ehkä sinua kiinnostaa...

KUNTO PLUS suosittelee