FAQ - kuntoplus.fin käyttö
FAQ

Täältä saat tarvitsemasi avun

FAQ – kuntoplus.fin käyttö

Ratkaisuja kirjautumisongelmiin, ohjeita Reittisuunnittelun käyttämiseen ja muihin verkkopalveluihimme.

torstai 9. marraskuuta 2017

Vastauksia yleisimpiin kysymyksiin kuntoplus.fin käytöstä. Jos et löydä vastausta täältä, ota yhteys asiakaspalveluun.

Asiakaspalvelu vastaa myös kaikkiin tilausta ja tilaajalahjoja koskeviin kysymyksiin.


Reittisuunnittelun käyttö

1. Miten reittejä piirretään?
2. Mistä näkee polut?
3. Saako reitin automaattisesti kulkemaan teitä ja polkuja pitkin?
4. Miten reitin osia poistetaan?
5. Voiko reitin osia siirtää?
6. Miten reittejä tallennetaan?
7. Mistä löydän tallentamani reitit?
8. Ovatko vanhat reittini jossain tallessa?
9. Voiko tallennettua reittiä muuttaa?
10. Näkevätkö muut minun reittini?
11. Miten reittejä voi jakaa?


Käyttäjäprofiili ja sivustoon kirjautuminen

1. Mitä hyötyä profiilin luomisesta on?
2. Miten profiili luodaan?
3. Miksi sähköpostini ei kelpaa?
4. Mistä löydän asiakasnumeron?
5. Minulla on profiili, mutta miten kirjaudun sivustoon?
6. Olen unohtanut salasanani
7. Joudun jatkuvasti kirjautumaan uudestaan sisään
8. Miten sähköpostiosoitteen saa muutettua?
9. Miten salasana vaihdetaan?


Uutiskirje

1. Miten voin tilata uutiskirjeen?
2. Miten uutiskirjeen tilaus peruutetaan?
3. Kuinka usein uutiskirjeitä tulee?
4. Miten saan uutiskirjeen uuteen sähköpostiin?


Reittisuunnittelu


Reittisuunnittelusta otettiin käyttöön mobiililaitteissa toimiva versio tammikuussa 2016. Samassa yhteydessä toiminnallisuutta päivitettiin uusilla ominaisuuksilla ja poistamalla joitakin vanhoja ominaisuuksia.



1. Miten reittejä piirretään?

Kun olet valinnut Reittisuunnittelun), valitse Etsi osoite ja kirjoita osoite tai paikkakunta, josta haluat lähteä tai zoomaa kartta lähtöpaikkaan. Klikkaa lähtöpistettä ja valitse kartan vasemman alalaidan valintaruudulla haluatko sovittaa reitin polkuihin ja teihin.

Reitin tiedot päivittyvät karttaan sitä mukaa, kun klikkaat pisteitä karttaan.

Kun olet reitin päätepisteessä, voi tallentaa reitin Tallenna reitti -painikkeella.



2. Mistä näkee polut?

Reittisuunnittelu käyttää Google Mapsia.

Suurin osa isommista ulkoilureiteistä on Googlessa, mutta eivät välttämättä kaikki polut. Kun valitset karttanäkymäksi Hybridi, näet sekä kadut että kuvan maastosta.



3.Saako reitin automaattisesti kulkemaan teitä ja polkuja pitkin?

Kyllä. Reittisuunnittelun reitit saa kulkemaan automaattisesti Google Mapsiin tallennettuja polkuja ja teitä, kun valitsee reitin piirtämistä aloittaessaan ruudun Sovita reitti polkuihin ja teihin.

Valitse myös, onko reittisi juoksu-, kävely vai pyöräilyreitti. Se vaikuttaa reitin energiankulutustietoihin.

Kun Sovita reitti polkuihin ja teihin on valittuna, järjestelmä piirtää pisteiden välit teitä tai poluja pitkin lyhintä reittiä.

Sovita reitti polkuihin ja teihin on valittava erikseen. Toiminto on oletusarvoisesti pois päältä.



4. Miten reitin osia voi poistaa?

Valitse roskakorin kuva kartan alapuolelta (tietokoneella) tai kartan vasemmasta ylälaidasta (mobiililaitteella).

Voit poistaa reitin osia yksi kerrallaan taaksepäin.



5. Voiko reitin pisteitä siirtää?

Valitettavasti se ei ole mahdollista. Jos haluat muuttaa reittiä, poista reitin osia niin pitkälle, että olet kohdassa, jonka haluat muuttaa, ja piirrä loput reitistä uudestaan.



6. Voiko reittejä tallentaa?

Kyllä. Valitse Tallenna reitti -painike kartan oikeasta alareunasta. Tallentaaksesi reittejä sinun on rekisteröidyttävä kuntoplus.fin käyttäjäksi ja kirjauduttava sisään. Käyttäjäprofiili en maksa mitään. Jos et ole kirjautunut, ohjelma tarjoaa sinulle mahdollisuutta kirjautua tai luoda profiili, minkä tehtyäsi voit tallentaa reitin

Huom! Tallennettua reittiä ei voi muuttaa, mutta sen nimeä ja tyyppiä voi muuttaa.



7. Mitä löydän tallentamani reitit?

Kirjaudu sivustoon ja valitse Siirry omiin reitteihin linkki kartan alapuolelta oikealta. Jos et ole kirjautunut, ohjelma tarjoaa sinulle mahdollisuutta kirjautua tai luoda profiili.

Mobiililaitteella reitteihin pääsee kolmen päällekkäisen viivan kuvakkeesta.



8. Ovatko vanhat reitit tallessa?

Kyllä. Kaikkien reittien, jotka olet tallentanut Reittisuunnittelulla pitäisi olla tallessa riippumatta siitä, millä Reittisuunnittelun versiolla ne on tallennettu. Huomaa, että reitit on tallennettu käyttäjätilikohtaisesti.



9. Voiko tallennettuja reittejä muuttaa?

Valitettavasti ei. Tallennettua reittiä ei voi muuttaa, mutta uusia voi luoda rajattomasti.

Reitin nimeä ja tyyppiä voi kuitenkin muuttaa.



10. Voivatko muut nähdä minun reittini?

Vain sinä näet omat reittisi, kun olet kirjautuneena tunnuksillasi kuntoplus.fihin.

Google kuitenkin indeksoi kaikki reitit, ja ne on mahdollista löytää Googlen hakutoiminnolla, jos tietää reitin nimen ja hakee sitä ja sanaa Reittisuunnittelu, mutta reitin laatijan tietoja ei Googlen löytämässä indeksoidussa reitissä näy, ellei niitä ole reitin nimessä.



11. Miten reittejä voi jakaa?

Voit kopioida reittisi osoitteen joko selaimen osoiteriviltä tai Jaa reitti -kohdasta Reittisuunnittelusta ja jakaa sen Facebookissa tai sähköpostissa.

Reittien jakamistoimintoa ollaan päivittämässä.




Käyttäjäprofiili ja sivustoon kirjautuminen


1. Mitä hyötyä käyttäjäprofiilin luomisesta on?

Tarvitset käyttäjäprofiilin, että voit tallentaa ja tarkastella Reittisuunnittelulla laatimiasi reittejä.

Käyttäjäprofiili ei maksa mitään.



2. Miten käyttäjäprofiili luodaan?

Klikkaa kuntoplus.fi sivuston yläreunan valikossa viimeisenä oikealla yläkulmassa olevaa pientä “ukkelin” kuvaa, valitse Luo profiili -painike. Kirjoita tiedot, hyväksy käyttöehdot ja valitse sivun lopusta käyttäjätunnuksen luomispainike.

Pääset suoraan tunnusten luomissivulle tästä.



3. Miksi sähköpostiosoitteeni ei kelpaa?

Jos järjestelmä ilmoittaa, että osoitteesi on jo käytössä, pyydä sähköpostiisi uusi salasana tästä.

Jos salasananvaihtoviestiä ei näy, tarkista roskapostisi. Jos viestiä ei ole sielläkään, varmista sähköpostipalvelun tarjoajalta, mihin viesti on mennyt. Tarkista myös, kirjoititko sähköpostiosoitteesi varmasti oikein.

Voit myös luoda kokonaan uuden käyttäjäprofiilin käyttämällä toista osoitetta.



4. Mistä asiakasnumero löytyy?

Asiakasnumero on jokaisen lehden mukana tulevalla A4-laskutustietoarkilla osoitetietojen ja viivakoodin yläpuolella. Asiakasnumerossa on 10 numeroa.

Jos sinulla ei ole yhtään laskua tallessa, voit pyytää asiakasnumerosi sähköpostiisi tästä.



5. Olen luonut käyttäjäprofiilin. Miten kirjaudun sisään kuntoplus.fi-sivustoon?

Siirry sivulle kuntoplus.fi, klikkaa kuntoplus.fin ylälaidan valikosta “ukkelin” kuvaa ja valitse kirjautumispainike tai kirjaudu sisään tästä.



6. Mistä saan uuden salasanan?

Jos olet unohtanut salasanasi, "voit tilata uuden sähköpostiisi täältä. Kirjoita kenttään se sähköpostiosoite, jonka olet tallentanut profiiliisi, niin saat salasananvaihtolinkin postiisi.

Klikkaa linkkiä ja vaihda salasana.

Jos salasananvaihtoviestiä ei ala kuulua, tarkista roskapostisi. Jos viestiä ei ole sielläkään, varmista sähköpostipalvelun tarjoajalta, mihin viesti on mennyt. Tarkista myös, kirjoititko sähköpostiosoitteesi varmasti oikein.



7. Joudun kirjautumaan yhtä mittaa sisään

Jos joudut kirjautumaan sisään jokaisen uuden sivun avaamiseksi, hyväksy evästeet selaimessasi (Selaimen asetuksissa).

Evästeet ovat selaimeen (Internet Explorer, Firefox, Safari, Chrome, Opera tms) tallennettavia käyttäjän tunnistustietoja. Kuntoplus.fi tarkistaa evästeillä, oletko kirjautunut sivustoon.

Jotkut yhtiöt käyttävät välityspalvelua eli "proxy-serveriä", jolloin sinun täytyy pyytää organisaatiosi verkon pääkäyttäjää hyväksymään kuntoplus.fin evästeet.



8. Miten voin vaihtaa sähköpostiosoitteeni?

Siirry sivulle kuntoplus.fi, klikkaa kuntoplus.fin ylälaidan valikosta “ukkelin” kuvaa ja valitse kirjautumispainike ja sitten ukkelin kuva ja sieltä muokkaustoiminto tai avaa profiilin muokkaustoiminto tästä.



9. Miten vaihdan salasanan?

Voit vaihtaa salasanan profiilissasi. Siirry sivulle kuntoplus.fi, klikkaa kuntoplus.fin ylälaidan valikosta “ukkelin” kuvaa ja valitse kirjautumispainike ja sitten ukkelin kuva ja sieltä muokkaustoiminto tai avaa profiilin muokkaustoiminto tästä.





Uutiskirje


1. Miten tilaan uutiskirjeen?

Tilaa uutiskirje tästä. Saat postiisi tervetulotoivotuksen ja uutiskirjeen jatkossa.



2. Miten peruutan uutiskirjeen?

Jokaisen uutiskirjeen lopussa on Peru-linkki.



3. Kuinka usein uutiskirje ilmestyy?

Uutiskirjeitä lähetetään suunnilleen viisi viikossa.



4. Mitä pitää tehdä, kun sähköposti vaihtuu?

Jos et enää pääse vanhaan osoitteeseen, tilaa uusi uutiskirje uuteen sähköpostiosoitteeseesi.







Saavuta tavoitteesi vuonna 2020!

Ehkä sinua kiinnostaa...

Mikä on tärkein ilmastotekosi?


KUNTO PLUS suosittelee