Juoksukunnossa lenkkeilemättä

Ohjelma kestää lämmittelyineen ja venyttelyineen puoli tuntia. Tee treeni 2–3 kertaa viikossa ja pidä treenipäivien välissä vähintään yksi lepopäivä.

maanantai 28. marraskuuta 2011 teksti KUNTO PLUS

Tee ohjelma seuraavasti


Tee kaikki harjoitukset niin nopeassa tempossa kuin pystyt. Pidä tempo kuitenkin sellaisena, että jaksat jatkaa ohjelman mukaan ja kykenet tekemään harjoitukset kunnolla.

Älä pidä harjoitusten välissä taukoja.

Treenaa niin paljon kuin jaksat. Kaikki treeni on hyödyksi.

Pidä viimeisen harjoituksen jälkeen kahden minuutin tauko. Heiluttele jalkoja, hengitä syvään ja juo hiukan. Sen jälkeen
voit vielä jatkaa treeniä.

h3Juoksun ja sisätreenin yhdistäminen/h3

Talvella sekä ulkona lenkkeilevät että juoksumatolla juoksevat hyötyvät myös paljon oheisista harjoituksista. Ne antavat voimaa ja nopeutta, joten juoksulenkit sujuvat jatkossa entistä mukavammin.

Vahva ja kestävä lihaksisto vauhdittaa rasituksesta palautumista ja ehkäisee yleisiä juoksuvammoja. Käy harjoitusohjelma läpi kerran tai kaksi viikossa, jos juokset myös lenkin tai kaksi viikoittain.

Ihanteellinen järjestys on juosta yhtenä päivänä lenkki, tehdä toisena päivänä lihaskuntotreeni ja pitää kolmantena lepopäivä, sitten taas juoksulenkki ja niin edelleen.

Ehkä sinua kiinnostaa...