Hyödyllisiä varusteita kuntosalitreeniin

Mitä varusteita olisi hyvä olla kuntosalilla treenatessa? Ensimmäisenä tietysti tulevat mieleen joustavat ja hengittävät vaatteet, tukevat kengät ja juomapullo, joilla pärjää jo pitkälle. Tässä kirjoituksessa esittelen hieman oman treenikassini sisältöä. Edellä mainittujen lisäksi on muutamia muita varusteita, joita käytän aktiivisesti treeniä helpottavina apuvälineitä.

Kämmensuojat

Kämmenien iho on kuntosalilla kovalla koetuksella. Käsipainot ja levytangot ovat karheita ja repivät ihoa. Kädet kuivuvat ja iho kovettuu helposti. Monet treenaavat hanskat käsissä, niin minäkin ennen, mutta luovuin hanskoista jo muutama vuosi sitten kun löysin kämmensuojat.

Kämmensuoja on  kuminen läpyskä, jota on helppo käyttää, nopea laittaa päälle ja nopea ottaa pois. Kumiosa suojaa kämmeniä juuri siitä kohtaa mihin kovettumia yleensä syntyy. Kumisen pinnan ansiosta niissä on erittäin hyvä pito ja ne on helppo huuhdella vedellä treenin jälkeen. Ehdoton ”must have” treenikassiin!

Rannesiteet

Rannesiteitä käytän liikkeissä, joissa ranteet helposti vääntyvät väärään asentoon. Itselläni on käytössä hieman normaalia leveämmät rannesiteet. Siteet tukevat rannetta hyvin, mutta joustavat sen verran, että ranne liikkuu luonnollisesti. Rannesiteet on myös helppo pestä treenin jälkeen vedellä.

Vetoremmit

Varsinkin naisilla on usein ongelmia raskaissa vetoliikkeissä - kuten maastavedoissa, souduissa ja vetävissä taljaliikkeissä - kun käsien puristusvoima loppuu kesken. Usein varsinkin miehillä näkee saleilla vetoremmejä; ranteista roikkuvia remmejä, mitkä kieputetaan tangon ympärille. Itse koen tällaiset ”vanhanaikaiset” remmit hitaina ja hankalina.

Muutamia vuosia sitten markkinoille on tullut helppokäyttöisempiä vetoremmejä. Omasta treenikassista löytyvät kumiset vetoremmit, joiden ansiosta minun ei tarvitse miettiä puristusvoiman riittämistä raskaissa liikkeissä tai pelätä hikisten käsien lipsumista tangosta tai käsipainosta. Vetoremmeissä on samassa paketissa myös rannetuki ja suojaa kämmenille. Kaikki nämä on helppo pestä vedellä treenien jälkeen.

Lisäksi omasta kassistani löytyvät myös treenivyö, kuminauhat lämmittelyjä varten, treenijuomat, hikipyyhe ja kuulokkeet musiikin kuuntelemiseen.

Hyvän ja tehokkaan treenin pystyy tekemään myös ilman erityisempiä varusteita, mutta tietyillä varusteilla voi helpottaa liikkeiden suorittamista raskailla vastuksilla, suojaa ihoa ja tukee niveliä sekä lisää treenimukavuutta.

Näihin minun käyttämiini kämmensuojiin, rannetukiin ja vetoremmeihin voit tutustua myös osoitteessa taffer.fi.

www.fitnessasenteella.fi/susanna-caroliina blogini puolella on myös arvonta johon osallistumalla voit voittaa kämmensuojat itsellesi.

Ihanaa kevättä ja tehokkaita treenejä!

- Karoliina

BNM-Training | @susannacaroliina

Karoliinan kokonaisvaltainen blogi

Karoliina bloggaa liikunnasta, hyvinvoinnista, ravitsemuksesta ja terveydestä.

Ehkä sinua kiinnostaa...