Neljä naista juoksemassa
© iStock

Vedonlyönnistä lisää intoa treeniin

Onko treenimotivaatio kadoksissa? Pieni kisailu tai vedonlyönti voi innostaa kummasti!

tiistai 21. helmikuuta 2017 teksti Jeanette Linder ja Irene Brøndum

Vedolla lisää treenimotivaatiota

Jos treenimotivaatio on hukassa, voi pieni kisa kaverin kanssa auttaa. Kilpaileminen on Pennsylvanian yliopiston tutkimuksen mukaan selvästi paras tapa saada uutta intoa treenaamiseen. 

Koehenkilöt osallistuivat 11 viikon ajan ohjelmaan, jossa he saivat valita ryhmätunnin joko spinningistä, juoksusta, joogasta tai lihasharjoittelusta. Heidät jaettiin joukkueisiin, joissa he joko tukivat toisiaan verkon välityksellä tai kilpailivat keskenään siitä, kuka osallistui harjoituksiin aktiivisimmin. Kilpaileva ryhmä voitti ylivoimaisesti. Kokeen päättyessä keskenään kilpailleet olivat osallistuneet treeneihin 90 prosenttia enemmän kuin toisiaan tukeneen ryhmän jäsenet.

Kilpaile toisten kanssa

  • Laske askeleita esimerkiksi aktiivisuusrannekkeella, ja kilpaile kaverin kanssa siitä, kumpi ottaa enemmän askelia.

Saat 4 nroa KUNTO PLUS -lehteä + Active Life Trackerin vain hintaan 24,90 €. Tyylikäs Active Life Tracker pitää kirjaa kalorinkulutuksestasi ja unestasi sekä motivoi sinua jatkuvasti elämään terveemmin.

  • Lyö kaverin kanssa vetoa siitä, kumpi treenaa kuukauden aikana useammin. Hävinnyt tarjoaa voittajalle aterian.

  • Perustakaa Facebook-ryhmä ystävien kanssa, kertokaa siellä treeneistänne ja palkitkaa aika ajoin voittaja.

Ehkä sinua kiinnostaa...