Nainen tekee hauisliikettä
© Colourbox

8 asiaa, joista tiedät olevasi paremmassa kunnossa kuin uskoitkaan

Syytätkö ja kritisoitko itseäsi siitä, ettet ole paremmassa kunnossa? Kannattaa lukea eteenpäin!

torstai 1. syyskuuta 2016 teksti Cecilie Dumanski

Vertaatko usein itseäsi ja omaa vartaloasi muihin? Unohda se ja mieti, millaisia tavoitteita olet jo saavuttanut. Kun annat itsellesi ansaitsemaasi tunnustusta, se vaikuttaa myönteisesti harjoittelumotivaatioon ja myös harjoittelun tehoon.

Katso seuraavat 8 merkkiä! Näet sen jälkeen paremmin omat vahvuutesi ja edistymisesi ja saavutat tulevaisuudessa yhä parempia tuloksia.

Olet paremmassa kunnossa kuin luulitkaan, jos…

  1. … seisot päivittäin enemmän kuin istut.

  2. … olet henkisesti niin skarppi, että selviät stressaavista tilanteista – myös puoli viiden jälkeen.

  3. … palaudut ja saat hengityksen tasaantumaan nopeasti juoksuspurtin tai tehokkaan salitreenin jälkeen.

  4. … ruokavaliosi on terveellinen ja monipuolinen etkä sorru epäterveelliseen naposteluun.

  5. … jos seksielämäsi on aktiivinen ja jos sinulla on seksihaluja myös illalla, kun olet väsynyt.

  6. … pystyt nousemaan portaita ilman ongelmia. Katso myös, miksi hengästyt portaita noustessa!

  7. … harjoitusohjelmasi on monipuolinen ja sisältää esim. juoksua, voimaharjoittelua ja joogaa.

  8. … lihastasapainosi on hyvä, jolloin lihakset ja nivelet toimivat parhaalla mahdollisella tavalla.

Jos kaikki tai osa näistä väittämistä sopii sinuun, et ole niin huonossa kunnossa, kuin ehkä uskoit. Jos kuitenkin kaipaat lisävinkkejä ja motivaatiota kunnon kohottamiseen, katso nämä vinkit, joiden avulla saat lähdettyä treeneihin kerta toisensa jälkeen.

Ehkä sinua kiinnostaa...