Nainen pullistelee hauiksiaan
© iStock

5 vinkillä kroppa kuntoon ilman treeniä

Treenaaminen on kovaa työtä mutta pakollista, jos haluaa hyvännäköisen kropan. On kuitenkin 5 asiaa, joilla laiskemmatkin voivat saada kroppansa kuosiin ilman salilla käyntiä.

sunnuntai 26. helmikuuta 2017 teksti Anja Bruneskjold

Jos kuulut niihin ihmisiin, jotka haaveilevat hyvännäköisestä kropasta, mutta eivät jaksa tehdä asian eteen mitään, ota seuraavista vinkeistä onkeesi!

1. Juo vettä

On tärkeää juoda runsaasti vettä ennen aterioita. Jos nimittäin haluat paremmin erottuvat lihakset, sinun on hankkiuduttava eroon kehoon pesiytyneestä rasvasta. Yksi keino pudottaa painoa on juoda pari-kolme lasia vettä ennen jokaista ateriaa. Vesi täyttää vatsaa, jolloin sinne ei mahdu niin paljon ruokaa ja vältät ylensyönnin.

2. Syö mausteista ruokaa

Vahvasti maustettu ruoka käynnistää energiankulutuksen tehokkaasti. Lisäksi erilaiset mausteet lisäävät kylläisyyden tunnetta, mikä auttaa olemaan syömättä liian suuria määriä kerralla.

3. Visualisoi lihaksesi

Voi kuulostaa uskomattomalta, mutta tutkimusten mukaan isompien lihasten visualisointi treenin aikana auttaa lisäämään treenitehoa jopa 53 prosenttia. Näin saat taatusti suuremmat lihakset!

4. Vaihda tuolia

Epämukavalla tuolilla istuminen ei kenties ole pitkän aikavälin ratkaisu, mutta tutkimukset ovat osoittaneet, että epämukava istuin lisää liikehdintää, kun keho etsii hyvää asentoa. Se taas lisää kalorien kulutusta. Hyvää asentoa etsiessä tulee myös käyttäneeksi kaikkia suuria lihasryhmiä.

5. Käytä sähköimpulssilaitetta

Sähköimpulssilaitteet stimuloivat lihaksia myös levossa. Sähköstimulaatiovöiden ja muiden vastaavien laitteiden tehosta on keskusteltu vilkkaasti, joten joudut testaamaan itse, onko niistä apua. Ehkä kannattaa kuitenkin suosia oikeita kuntoilulaitteita, niiden teho on varma!

Ehkä sinua kiinnostaa...