Nainen treenaa käsipainolla salilla
© Colourbox

4 treenimuotoa, jotka päihittävät pururadan kiertämisen

Inhoatko juoksemista? Näillä treeneillä saat saman tehon - ja juoksuvapautuksen!

sunnuntai 25. syyskuuta 2016 teksti Anja Bruneskjold

Juoksun suosio on niin suurta, ettei sitä oikein edes kehtaa myöntää inhoavansa. Mutta juoksulle on kuin onkin yhtä tehokkaita vaihtoehtoja, jos lenkki ei vain maistu. Esittelemme neljä kuntoa kohottavaa korviketta!

Crosstrainer-treeni

Crosstrainerilla töihin joutuu melkein koko keho, ja treeni kuluttaa tehokkaasti energiaa. Crosstrainer on mainio vaihtoehto juoksulenkeille säiden armoilla, ja se on myös nivelille hellävaraisempaa liikuntaa.

Spinning

Vaikka pyöräily ei ajatuksena muuten innosta, kannattaa kokeilla spinningiä. Musiikin ja opettajan kannustuksen tahdissa polkiessa syke nousee tehokkaasti, ja lajiin jää helposti koukkuun. Lisäksi spinning ei kuormita niveliä yhtä rankasti kuin juoksu.

Intervallitreeni

Pitkä juoksulenkki voi puuduttaa jo ajatuksenakin, mutta intervallitreeni on toista maata - eikä lenkkipolulla tarvitsee puurtaa pitkään. Intervallit kehittävät kuntoa tehokkaasti ja pistävät myös rasvan palamaan reippaasti. Jos et ole varma, mistä aloittaa, tutustu näihin neljään tehokkaaseen intervalliharjoitukseen.

Porrastreeni

Ulkoilmaa ja ilmainen treeniväline - porrastreeni on mitä mainioin tapa saada syke nousemaan ja vahvistaa etenkin keskivartaloa ja reisiä. Treenivinkkejä saat näistä porrasharjoiteohjeista.

Ehkä sinua kiinnostaa...