Mikä on sinun ongelmakohtasi? Tämän sivun lopusta pääset panutumaan eri ongelmien ytimeen.

Tavoitteena sutjakat jalat

Jos jalat ovat sinun ongelma-alueesi, täältä saat apua asiaintilan korjaamiseksi.

perjantai 6. huhtikuuta 2018

Siksi jalkoja täytyy vahvistaa

Jalkojen vahvistamiseen on monia muitakin hyviä perusteluja kuin turhamaisuus, sillä trimmattu ja kiinteä ulkonäkö kuuluu loppujen lopuksi treenin vähäisimpiin hyötyihin. Jalkalihaksia treenatessa voi toki keskittyä niiden sopusuhtaisuuteen, mutta vahvoista jaloista on kenelle tahansa hyötyä monilla muillakin tavoilla.

  • Kehon energian kulutus kasvaa, kun jalkojen suuret lihakset vahvistuvat. Lihakset polttavat joka ikinen minuutti enemmän kaloreita kuin rasvakudos, ja jalkojen suuret lihakset ovat erityisen tehokkaita juuri suuren kokonsa takia. Lihasmassan lisääminen puolella kilolla tai kilolla kiihdyttää energian kulutusta kymmenellä prosentilla. Ennen lihasmassan kasvattamista noin 2 000 kilokaloria päivässä polttanut kuntoilija voi lisätä pelkkää lepokulutustaan 200 kilokalorilla, jos kehon lihasmassa kasvaa puolella kilolla.
  • Arkiset askareet sujuvat helpommin, kuten vaikkapa portaiden nouseminen tai bussipysäkille pyrähtäminen. Jalkojen ja pakaroiden suuria lihaksia tarvitaan aina, kun keho astuu askeleen eteenpäin.
  • Vauhti paranee ja vammat vähenevät, jos kuntoilija juoksee tai harrastaa muuta jalkoja kuormittavaa kestävyyslajia, sillä keho kestää entistä kovempaa treeniä.
  • Lantio vahvistuu. Takareisien ja pakaroiden heikot lihakset ovat yleinen syy erilaisille lantiovaivoille. Istumisesta veltostuneita lihaksia vahvistamalla voi vähentää selvästi lantion alueen ongelmia.
  • Sisäreisien iho ei hankaudu rikki ja monet muutkin pulmat häviävät, kun reidet kiinteytetään rantakuntoon. Farkutkaan eivät kulu enää rikki niin kuin paksujen reisien kanssa.

5 kauneusvirhettä ja keinot niiden korjaamiseen

Sopusuhtaisiin ja kiinteisiin reisiin pyrittäessä täytyy aivan aluksi päättää, mihin ongelmakohtiin määrätietoisella harjoittelulla halutaan puuttua. Oheen on kerätty naisten viisi yleisintä jalkojen kauneusvirhettä. Etsi niistä omasi, niin voit tutustua omavalmentaja Michelle Nørgaard Kristensenin neuvoihin ja treeneihin, jotka on kohdistettu erikseen kullekin alakehon tyypille.

Saavuta tavoitteesi vuonna 2018!

Ehkä sinua kiinnostaa...

Kuinka usein syöt lihaa?


KUNTO PLUS suosittelee