Pilateskoulu: Selkärangan kierto

Alkulämmittely

tiistai 4. elokuuta 2015

Seuraava harjoitus


Koko Pilateskoulu


Vaikutus: Harjoittaa ja venyttää vinoja vatsalihaksia sekä osaa selkälihaksista. Se parantaa rintarangan liikkuvuutta.

A. Alkuasento: Mene kyljinmakuulle. Koukista polvet ja lonkat 90 asteen kulmaan. Voit pitää ohutta tyynyä pään alla. Ojenna kädet vartalon eteen hartioiden tasolle kämmenet yhdessä. Pidä selkäranka ja lantio neutraaliasennossa. Jännitä vatsanpohjaa ja vedä vatsaa sisään.

B. Hengitä sisään: Ojenna päällimmäinen käsivarsi kohti kattoa.

C. Hengitä ulos: Jatka liikettä ja vie käsivarsi suorana vartalon taakse niin, että rintakehä avautuu ja ylävartalo kiertyy. Seuraa katseella kättä.

Hengitä sisään: Pidä tämä asento.

Hengitä ulos: Pidä tämä asento.

Hengitä sisään: Pidä tämä asento.

Hengitä ulos: Palaa alkuasentoon. Pyri tekemään kiertoliike pääasiassa vatsalihaksilla.

Tärkeää: Kun pyöristät selkää, työnnä kämmeniä kohti alustaa niin, että lapaluiden välille tulee kunnon venytys. Pidä selkäranka pitkänä koko liikkeen ajan. Käytä liikkeen tekemiseen pääasiassa vatsalihaksia.

Ehkä sinua kiinnostaa...