kyykyt pallon kanssa, Pulsing Barre
© Jakob Helbig

Pulsing Barre - Kyykyt pallon kanssa

Oletko kyllästynyt litteään takapuoleen ja hyllyviin sisäreisiin? Tämä tehokas lihaskuntoharjoite vahvistaa ja kiinteyttää pakaroita, reisiä ja sisäreisiä.

tiistai 10. tammikuuta 2017 teksti Frida Hallqvist & Inge Eriksen

Näin tehdään kyykyt pallon kanssa

Aloitusasento

  • Seiso jalat lantion leveydellä ja jalkaterät suoraan eteenpäin. 
  • Aseta pallo reisien väliin juuri polvien yläpuolelle niin, että se pilkistää hiukan etupuolelta. 
  • Aseta toinen käsi tangolle. 
  • Ojenna selkä suoraksi ja jännitä vatsa ja alaselkä.

Liike

  • Uloshengityksellä laskeudu alas niin pitkälle, että polvet ovat 90 asteen kulmassa. 
  • Polvien on oltava suoraan kantapäiden yläpuolella ja vie peppua pitkälle taakse. 
  • Nojaa ylävartaloa selkä suorana sen verran eteenpäin, että pysyt tasapainossa. 
  • Sisäänhengityksellä palaa alkuasentoon. 
  • Jännitä aina suoristautuessasi pakarat ja avaa lantio, jotta liike tuntuu kunnolla pakaroissa ja reisissä. 
  • Jää viimeisen toiston jälkeen alas ja purista palloa jalkojen välissä niin lujaa kuin pystyt.

Toistot: 3 sarjaa, kussakin 8 x kyykky pallon kanssa + 8 x pallon puristus

Kaipaatko tehokasta sisäreisivenytystä? Katso tämä liike!

Ehkä sinua kiinnostaa...