Flamingo pallon kanssa, Pulsing Barre
© Jakob Helbig

Pulsing Barre - Flamingo pallon kanssa

Tämä lihaskuntoharjoite vahvistaa erityisesti takareisiä ja pakaroita.

tiistai 10. tammikuuta 2017 teksti Frida Hallqvist & Inge Eriksen

Näin tehdään flamingo pallon kanssa

Aloitusasento

  • Seiso jalat rinnakkain, koukista toista jalkaa taakse ja pane pallo polvitaipeeseen. 
  • Pidä toinen käsi tangolla. 
  • Pidä polvet saman suuntaisina. 
  • Koukista kohotetun jalan jalkaterää ja pidä tukijalan polvi kevyesti koukussa. 
  • Suorista selkä ja jännitä vatsan ja alaselän lihakset.

Liike

  • Hengitä ulos ja vie pallojalkaa niin pitkälle taakse kuin selkää notkistamatta pystyt. 
  • Sisäänhengityksellä tuo jalka takaisin toisen polven viereen. 
  • Jätä viimeisen toiston jälkeen koukistettu jalka taakse ja tee sillä pieniä pumppaavia nostoja (10 cm ylös-alas). Nosta sen jälkeen pallojalkaa sivulle. 
  • Jätä jalka viimeisen toiston jälkeen ylös ja tee pieniä pumppaavia nostoja sivulle (10 cm ylös-alas). 
  • Toista toisella jalalla.

Toistot: 3 sarjaa kummallakin jalalla, joka sarjassa 8 x nosto taakse + 8 x jousto sekä 8 x nosto sivulle + 8 x jousto.

Ehkä sinua kiinnostaa...