Nainen, jolla on tiukka takamus, pitelee käsipainoja
© iStock

Maailman aliarvostetuin pakaraharjoite

Paljastamme, mikä on maailman aliarvostetuin pakaraharjoite, joka jokaisen tulisi lisätä omaan pepputreeniinsä!

tiistai 11. huhtikuuta 2017 teksti Anja Bruneskjold

Kukapa ei haluaisi hieman nykyistä pyöreämpää ja tiukempaa peppua? Eräs harjoite unohtuu kuitenkin usein pakaratreenistä, vaikka se on teholtaan ylivertainen. Jos otat sen nyt osaksi treeniohjelmaasi, takaamme, että tulokset näkyvät todella pian! Ja pian sinulla on unelmiesi takapuoli!

Tehokas pakaraharjoite on lantionnosto jalat sammakkoasennossa. Jalkojen asento tekee harjoitteesta supertehokkaan, ja tulokset näkyvät pikaisesti.

Näin tehdään lantionnosto jalat sammakkoasennossa

Asetu selinmakuulle jalat koukussa auki sivuille kuten sammakolla. Yritä saada jalkapohjat vastakkain ja vedä jalat niin lähelle lantiota kuin mahdollista. Tee harjoite aluksi ilman painoja. Nosta lantiota jalkapohjat vastakkain rauhallisessa tahdissa. Muista jännittää vatsa, pakarat ja reidet. Tee 20 toistoa.

Muista myös supertehokas lankku, joka vahvistaa myös pakaralihaksia!

Jos haluat harjoitteesta raskaamman, laita alavatsan päälle levypaino. Paino voi olla kohtuullisen raskas, jotta pakarat joutuvat kunnolla töihin. Muista kuitenkin jännittää edelleen vatsaa, jotta selkään ei kohdistu rasitusta.

Kun olet tehnyt harjoitetta jonkin aikaa, voit lisätä toistoja ja sarjoja reilusti tai tehdä niin monta kuin vain jaksat.

Muista pitää pää koko ajan lattiassa ja leuka miltei kiinni rinnassa, jotta niskaan ei kohdistu haitallista rasitusta.

Hyviä treenihetkiä!

Katso harjoite videolta:

Ehkä sinua kiinnostaa...