Frida Hallqvist: Istumaannousu

Kuminauha on ainoa tarvitsemasi apuväline, mutta se on välttämätön! 

© Jakob Helbig

Lihaskuntotreeni kuminauhalla: Istumaannousu

Tehokas vatsalihasharjoite panee kaikki vatsan alueen lihakset töihin!

maanantai 19. kesäkuuta 2017 teksti Frida Hallqvist

Istumaannousu kuminauhan kanssa

Alkuasento 

Istu alustalla polvet koukussa. Ota kuminauhan päistä kiinni ja vie kuminauha toisen jalan alle ja vedä polvea koukkuun. Pidä kuminauha tiukkana. Paina toisen jalan kantapäätä alustaan. Pidä vatsa tiukkana ja selkä suorana.

Harjoite 

Sisäänhengityksellä laskeudu hitaasti alas samalla, kun suoristat kuminauhassa olevaa jalkaa. Paina ristiselkä alustaan, mutta pidä pää pystyssä katse eteenpäin. Uloshengityksellä nouse hitaasti takaisin alkuasentoon. Kuminauhan pitää koko ajan olla jännitettynä, mutta liike on sitä raskaampi, mitä löysemmällä kuminauha on. Jos kuminauha on todella kireällä, jalka saa siitä ponnistusvoimaa, mikä helpottaa istumaan nousemista.

Vaikutus: Syvät, suorat ja poikittaiset vatsalihakset

Vasta-alkaja: 6 x 40 s + 20 s tauot (+ jalan vaihto)

Harjaantunut: 6 x 50 s + 10 s tauot (+ jalan vaihto)

Istumaannousu

© Jakob Helbig

KUNTO PLUS vaatettaa sinut juoksulenkille

Juuri nyt voit saada käytännöllisen ja tyylikkään Active Fit -juoksutakin KUNTO PLUS -lehden mukana. Juoksutakki on räätälöity antamaan sinulle parhaat edellytykset huippusuorituksiin sääolosuhteista riippumatta.

Nyt KUNTO PLUS tarjoaa sinulle hienon juoksutakin sekä runsaasti inspiraatiota, vinkkejä ja terveellisiä reseptejä. Säästät yli 99 €!

>>Katso erikoistarjous täältä.<<

Ehkä sinua kiinnostaa...